A már folyamatban lévő munkálatok mellett összesen csaknem 22 kilométeren olyan új burkolatot kap a főút, amely a 11,5 tonnás tengelyterhelésű járműveket is elbírja. Két elkerülő út megépítése is szerepel a tervek között, az egyik Balatonszentgyörgyöt, a másik pedig Fenékpusztát mentesítené a tranzitforgalom alól.
A kétszer egysávos balatonszentgyörgyi elkerülő 7,5 kilométer hosszú lenne, a Fenékpusztát elkerülő új szakasz pedig várhatóan 8,5 kilométeres lesz.
Loppert Dániel, a NIF kommunikációs vezetője közölte: az útpálya felújításával sokkal biztonságosabb lesz a forgalom ezeken az útszakaszokon, ahol Hévíz közelsége miatt idegenforgalmi szempontból is fontos a régió közlekedésének további fejlesztése.
A beruházó tájékoztatása szerint a korszerűsítések előkészítése folyamatban van, egy 13 kilométeres útszakasz felújításához már rendelkezésre állnak a jogerős építési engedélyek. Dolgoznak a megvalósíthatósági tanulmányon, az örökség- és környezetvédelmi vizsgálatokon, a tervezés pedig részben le is zárult, míg a teljes előkészítési szakasz várhatóan 2011 végére fejeződik be.
A 76-os főút korszerűsítésének előkészítésére a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) keretén belül több mint bruttó 1,3 milliárd forintot fordíthatnak, ennek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Unió strukturális alapjából fedezik.
MTI