3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Luxus Áruház - akárcsak a Gerbeaud vagy a Váci utca - évtizedekig meghatározta a Belváros képét. Idén nyáron ugyan lakat került patinás épületének ajtajára, de csütörtökön - a karácsonyi ajándékvásárlási szezonra időzítve - hivatalosan is megnyitották üzemeltetői a Vörösmarty téren.

A törzsvásárlókat célozzák meg

A fő profil marad, a kínálat bővül

A negyvenkét éves Luxus Áruház fő profilja továbbra is a ruhanemű marad: ebbe belefér a női és férfi felsőruha, fehérnemű, cipő, táska, kiegészítő és illatszer is. A megújulást követően híres márkák egész sora költözött a Luxusba, például a Nina Ricci, a Lise Charmel, a Cerrutti, a Hirsch, a Bianka, a Roy Robson, a Cavita és a magyar Mona Lisa.

A kínálat órákkal és ékszerekkel bővül: a fiatalos Esprit és Joop márkás óráktól a patinás Golay és Mikiko ékszerekig vagy az ugyancsak jól csengő nevű Dona Oróig különféle stílusokkal, márkákkal és árakkal lehet találkozni. Az új bérlők tehát szeretnék megőrizni a régi profilt, hiszen ez illik a környékhez és a hagyományokhoz, no meg a műemlék épület jellegéhez. A földszinti kirakatok most is az 1910-es éveket idézik.

A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal elő is írta az épület felújítását, erről azonban a tulajdonos határoz. Döntés még nem született, így a bérlők egyelőre 2-3 szezonnal számolnak. Az mfor.hu kérdésére Balogh Imre pontos forgalmi adatokat egyelőre nem kívánt közölni. Annyit elárult, hogy azzal a szeptember 6-i nyitás óta mindenki elégedett, eddig bejönnek a számításaik.

Célkeresztben a törzsvásárlók és a turisták

A szkeptikusok szerint azonban az egykor forgalmas belvárosi nagyáruházaknak bealkonyult: sorra veszítik el a csatát a bevásárlóközpontokkal és az olcsó ázsiai tömegáruval szemben. A Luxus Áruház is már csak a nevében csillog, megkopott belsejével nem tud vonzó környezetet (például mozgólépcsőt vagy parkolót) és kínálatot nyújtani célcsoportjának, a jobb módú, netán külföldi vásárlóknak.

Balogh Imre azonban nem aggódik: koncepciójuk lényege, hogy magyar cégek minőségi árukkal legyenek jelen a hazai piacon. Az elsődleges célcsoport a több mint 800 fősre taksált régi törzsvásárlói gárda. Emellett - kihasználva az épület helyzeti előnyét - számítanak a turistákra, akik olyan márkákat is megtalálhatnak itt, amelyeket a Váci utcában nem. Emellett pedig várnak mindenkit, aki nosztalgiázni szeretne vagy éppen a prémium kategóriás termékeket kedveli.

A bérlők a reklámozást is közösen koordinálják, és egységesen a Luxus márkanév brandje alatt fognak megjelenni a hirdetésekben. Balogh Imre azonban kiemelte: az üzleti megfontolások mellett az érzelmi kötődés is nagy szerepet játszott abban, hogy megpróbálják újraéleszteni a nosztalgikus "Luxus hangulatot".

Körte Ildikó

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!