A törzsvásárlókat célozzák meg
A fő profil marad, a kínálat bővül
A negyvenkét éves Luxus Áruház fő profilja továbbra is a ruhanemű marad: ebbe belefér a női és férfi felsőruha, fehérnemű, cipő, táska, kiegészítő és illatszer is. A megújulást követően híres márkák egész sora költözött a Luxusba, például a Nina Ricci, a Lise Charmel, a Cerrutti, a Hirsch, a Bianka, a Roy Robson, a Cavita és a magyar Mona Lisa.
A kínálat órákkal és ékszerekkel bővül: a fiatalos Esprit és Joop márkás óráktól a patinás Golay és Mikiko ékszerekig vagy az ugyancsak jól csengő nevű Dona Oróig különféle stílusokkal, márkákkal és árakkal lehet találkozni. Az új bérlők tehát szeretnék megőrizni a régi profilt, hiszen ez illik a környékhez és a hagyományokhoz, no meg a műemlék épület jellegéhez. A földszinti kirakatok most is az 1910-es éveket idézik.
A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal elő is írta az épület felújítását, erről azonban a tulajdonos határoz. Döntés még nem született, így a bérlők egyelőre 2-3 szezonnal számolnak. Az mfor.hu kérdésére Balogh Imre pontos forgalmi adatokat egyelőre nem kívánt közölni. Annyit elárult, hogy azzal a szeptember 6-i nyitás óta mindenki elégedett, eddig bejönnek a számításaik.
A szkeptikusok szerint azonban az egykor forgalmas belvárosi nagyáruházaknak bealkonyult: sorra veszítik el a csatát a bevásárlóközpontokkal és az olcsó ázsiai tömegáruval szemben. A Luxus Áruház is már csak a nevében csillog, megkopott belsejével nem tud vonzó környezetet (például mozgólépcsőt vagy parkolót) és kínálatot nyújtani célcsoportjának, a jobb módú, netán külföldi vásárlóknak.
Balogh Imre azonban nem aggódik: koncepciójuk lényege, hogy magyar cégek minőségi árukkal legyenek jelen a hazai piacon. Az elsődleges célcsoport a több mint 800 fősre taksált régi törzsvásárlói gárda. Emellett - kihasználva az épület helyzeti előnyét - számítanak a turistákra, akik olyan márkákat is megtalálhatnak itt, amelyeket a Váci utcában nem. Emellett pedig várnak mindenkit, aki nosztalgiázni szeretne vagy éppen a prémium kategóriás termékeket kedveli.
A bérlők a reklámozást is közösen koordinálják, és egységesen a Luxus márkanév brandje alatt fognak megjelenni a hirdetésekben. Balogh Imre azonban kiemelte: az üzleti megfontolások mellett az érzelmi kötődés is nagy szerepet játszott abban, hogy megpróbálják újraéleszteni a nosztalgikus "Luxus hangulatot".
Körte Ildikó