3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. újra kiírta a pályázatot az M3 autópályának a 49. számú főút és Vásárosnamény közötti 11,9 kilométeres szakaszára, valamint csatlakozó építmények kivitelezési munkáira - közölte a NIF az MTI-vel.

A mostani közbeszerzés előzménye az, hogy az M3 jelenleg meglévő szakaszának végétől - Nyíregyháza határától - a Vásárosnaményig tartó folytatást két részre bontotta a NIF. A két részt a 49. számú főút vágja ketté. A Nyíregyházától a 49. számú útig tartó első szakaszra - három közbeszerzési döntőbizottsági jogorvoslat után - az idén júniusban kötötte meg a kivitelezési szerződést a NIF. A nyertes a C-S-K-K 2009 konzorcium ajánlata lett. A konzorcium vezetője a Colas Hungária Zrt., tagja a Strabag Zrt., a Közgép Zrt., valamint a Keletút Kft.

A második szakasz sorsa ennél bonyolultabb. A tavaly decemberben indult közbeszerzésre 8 ajánlat érkezett. Ajánlatot tett az M3 Kraszna konzorcium (vezetője a Strabag Építő Zrt.), a BBDA Konzorcium (vezetője a Bilfinger Berger Kft.), a Dobrastav a.s., az M3 Euro-Híd Konzorcium (vezetője az EuroAszfalt Kft.) a Swietelsky Kft.; a PT M3 Konzorcium (vezetője a Porr Kft., tagja pedig a Teerag-Asdag Kft.), a Nemzetközi Vegyépszer Zrt., valamint a Sadesa Obras y Sevicios S.A.

Az ajánlatkérő a PT M3 Konzorciumot nyilvánította nyertesnek, négy ajánlattevő - a BBDA Konzorcium, a Swietelsky Kft., a Nemzetközi Vegyépszer Zrt., illetve a Sadesa Obras y Sevicios S.A. - ajánlatát pedig érvénytelenné nyilvánította. Először a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. kért jogorvoslatot az eredmény ellen. Az alapvető problémája az volt, hogy a NIF nem egyértelműen adta meg a szükséges aszfaltbedolgozó géplánc megkövetelt teljesítményét.

A NIF eljárást lezáró döntését akkor megsemmisítette a KDB, és arra kötelezte az ajánlatkérőt, hogy értékelje újra az ajánlatokat. A KDB 3 millió forintot bírságot is kiszabott az ajánlatkérőre. Miután újra a PT M3 Konzorcium lett a nyertes, ez ellen a Sadesa Obras y Sevicios S.A. nyújtott be jogorvoslatot. Az KDB által megsemmisített és újra értékeltetett tendert újra a PT M3 Konzorcium nyerte, de ez ellen újra jogorvoslatot kért a Sadesa.

Miután a KDB újra megsemmisítette az eljárást lezáró döntést, a NIF úgy határozott, hogy nem értékeli újra az ajánlatokat, hanem új közbeszerzést ír ki. Ezt a döntést viszont a korábban kétszer nyertes konzorcium vezetője, a Porr Kft. támadta meg.

A Porr azt kívánta elérni, hogy ne legyen új közbeszerzés, hanem a meglévő ajánlatokat értékelje újra az ajánlatkérő NIF. A KDB arra az álláspontra helyezkedett, hogy nem kötelezheti újra értékelésre a NIF-et. Az ajánlatkérő ugyanis megtehette volna ezt, mindössze azt kellett volna megkérdeznie az ajánlattevőktől, hogy fenntartják-e az ajánlataikat. Viszont jogszerűen dönthetett úgy is, hogy új közbeszerzést kezdeményez.

A mostani, NIF által kezdeményezett közbeszerzés tehát a korábban meghiúsult eljárás helyébe lép. A beruházás tervezett befejezése 2012. negyedik negyedév. Az ajánlattételi határidő 2011. február 17. Az eredményhirdetés tervezett időpontja 2011. április 15., míg a szerződéskötésé május 5. A projekt a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósul meg.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!