A jól strukturált tartalom a lényeg
A tartalom a lényeg
A keresőoptimalizáló mágusok ugyan sokféle hókuszpókuszra képesek, a leghatékonyabb módszer mégis a tényeket tartalmazó, jól strukturált tartalom. Az elmúlt években a keresők módszerei egyre közelebb kerültek ahhoz, ahogy egy gyakorlott ember átfut egy szöveget és kiemeli a lényeget. Ha egy céges weboldalból gyorsan kihámozható a lényeg, akkor azt a keresők is képesek kiemelni. Léteznek persze mindenféle trükkök a keresők manipulálására, ezek azonban nem helyettesíthetik a megfelelő tartalmat.
A keresők nem szeretik a "szigeteket"
A Google rendkívüli sikere részben annak köszönhető, hogy a weboldalakat nem önmagában, hanem a többi weboldalhoz való viszonyban vizsgálja. Jobb besorolást kap az a weboldal, amelyre sok "fontos" weboldal mutat, de növeli pozícióját a megfelelő külső oldalakra és az önmagára mutató linkelés is. (A keresők által alkalmazott algoritmusok "visszafejtésének" az elmúlt években külön tudománya alakult ki.) Eleve hátrányos helyzetben vannak tehát az önálló szigetként működő, semmiféle oldalra nem hivatkozó és máshonnan hivatkozásokat nem gyűjtő weboldalak.
A keresők eredetileg arra szolgáltak, hogy az emberek a rengeteg honlap közül megtalálják a számukra fontosakat. A "trükkös fiúk" természetesen hamar rájöttek, hogyan manipulálhatók úgy a keresők, hogy az ő oldalaik jobb helyezést érhessenek el. Ezt a keresők üzemeltetői is észrevették, így valamennyien közzétették az illegális manipulációk listáját. Ezzel együtt folyamatosan fejlesztik keresési módszereiket is.
A "piszkos trükkök" alkalmazása kínos helyzetbe hozhatja a gyanútlan cégeket. Enyhébb esetben "csak" hátrébb sorolják honlapját, de a végleges kitiltás is elképzelhető.
Megtartani a látogatót
Amennyiben végre sokan rátalálnak cége weboldalára, már "csak" azt kell elérni, hogy körül is nézzenek ott, illetve hogy - szándékának megfelelően - vásároljanak, adják meg e-mail címüket. Ehhez pedig nem elsősorban megfelelő tartalom kell.
Pécsi Ferenc