Csirkehúsból 30-40 százalékkal, a pulykapiacon 10-20 százalékkal esett vissza a kereslet az elmúlt hetekben. Takács László, a szervezet igazgatója elmondta: a BT több EU-s agrár-érdekképviselethez fordult az ügyben, és az Európai Bizottságnál is lobbizik a támogatások elnyeréséért.
A terméktanács 200 millió forintos marketingakciót indított a fogyasztáscsökkenés megfékezése és a vásárlói bizalom helyreállítása érdekében. A kampányhoz az FVM 20 millió forintos támogatást ígért, de a pénz felhasználásáról még nem született megállapodás a BT és a minisztérium felügyelete alá tartozó Agrármarketing Centrum Kht. között. Takács László szerint a magyar piacon 3 millió eurós (750 millió forintos) reklámakcióra lenne szükség, amely legalább egymillió eurós (250 millió forintos) EU-hozzájárulást igényelne.
A baromfipiaci szereplők a kritikusnak tartott helyzetben rendkívüli brüsszeli magántárolási támogatást is el szeretnének nyerni, hogy az átmenetileg eladhatatlanná váló termékeket fél évre ki lehessen vonni a piacról. A hazai elképzelések szerint az áru magántulajdonban maradna, de az EU a raktározást végző hűtőházaknak költségtérítést folyósíthatna.
Az uniós szabályok a marketingtámogatásra lehetőséget nyújtanak, a magántárolási költségtérítésre viszont nem. Bár Olaszország a közelmúltban nemzeti hatáskörben már bevezetett ilyen baromfi-dotációkat, a raktározás "intézményes" EU-támogatásához a közösségi rendtartás módosítására lenne szükség, számolt be a Világgazdaság.
Kapcsolódó anyagok:
Hazai húsevési toplista: baromfi, sertés, marha
Nem árultak itthon vágóhídi hulladékot