Egy most készült felmérés során mely azt vizsgálta, hogy a munkavállalók szerint a munkaadó követheti e beosztottja online közösségi tevékenységeit, szinte egyöntetű válaszok születtek. A megkérdezettek csupán egytizede gondolja úgy, hogy főnöke teljesen joggal olvashatja a munkaidőben közzétett üzenőfali bejegyzéseket. A magyarok túlnyomó része ellenzi, hogy felettese megfigyelje internetes közösségi életét.
Különösen igaz ez a harmadik ikszet taposókra. Ők sérelmezik a legjobban, ha a munkaadójuk követi őket az interneten. A huszonéveseket is zavarja, ha a magánéletük és a munkájuk összefonódik a közösségi oldalakon, ám úgy vélik, nem nagyon tehetnek ellene. A nők életkortól függetlenül elővigyázatosak, jobban odafigyelnek arra, mit tesznek közzé a saját profiljukon.
A felmérésből az is kiderül, hogy kétszer annyi férfi lóg folyamatosan az interneten munkaidőben is, mint ahány nő. A férfiak érezhetően aktívabbak a nőknél a közösségi oldalakon, ráadásul jobban kiaknázzák a webkettő adta lehetőségeket, például üzleti kapcsolatépítésre. Ennek megfelelően a férfiak munkahelyi szüneteiket szívesebben töltik a kibertérben, mint a konyhában. A nők ilyenkor inkább munkatársaik társaságát keresik, mintsem egy újabb ismerőst valamelyik közösségi portálon.
Ez részben magyarázza a munkahelyi internetkorlátozással kapcsolatos vélekedést is: a női munkavállalók majdnem fele ért egyet azzal, hogy az internethasználat szabályozása automatikusan javítja a munkamorált is. Más azonban a helyzet a munkaadói oldalon: főnökként a férfiak szigorúbbak a munkahelyi böngészés terén.
A foci vb kapcsán a kutatás arra is rámutat, hogy a világbajnokság a vártnál kevésbé érdekli a férfiakat, de még mindig lényegesen jobban, mint a nőket. A sportesemény leginkább a tizen- és huszonéveseket hozza lázba. Ők a tévében, a huszon- és harmincéves korosztály pedig inkább az interneten követi a meccsek állását.
Menedzsment Fórum