A közel 3500 tagvállalkozást képviselő NiT Hungary közúti fuvarozói érdekvédelmi szervezet az MTI-hez eljuttatott közleményében kitér arra: a szerdai küldöttközgyűlésen hangsúlyozták, hogy a távközlési adó, valamint a már a parlament előtt lévő biztosítási adó, továbbá a pénzügyi tranzakciós illeték nagyobb terhet ró a fuvarozókra, mint a más ágazatokban tevékenykedő vállalkozásokra.
A szervezet tisztában van azzal, hogy a jelenlegi hazai útdíj lényegesen alacsonyabb más európai országokéhoz képest és az úthálózat fenntartása komoly költségekkel jár. Az sem kérdéses, hogy a fizetendő díjakban nem lehet különbséget tenni a hazai és a külföldi fuvarozók között. Ezért minél előbb meg kell kezdeni a kompenzációt célzó intézkedési tervek kidolgozását, bevonva az évtizedes tapasztalattal rendelkező közúti fuvarozói érdekvédelmi szervezeteket - olvasható a NiT Hungary közleményében.
Az elektronikus díjszedést - a tervek szerint - a gyorsforgalmi utakon, valamint az országos közúthálózat főúti külterületi szakaszain vezetik be a 3,5 tonna megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművekre 2013. július 1-jével. A díj a korábbi díjpolitikai alapelvek aktualizálásával, az Európai Unió érintett intézményeivel való egyeztetést követően alakul ki.
MTI