Az új földalatti vasút két egymással párhuzamos, 7,3 kilométeres alagútjának, a Szent Gellért téri állomásszerkezetnek, a szerviz-, és szellőzőalagutaknak a megépítésére 2004 decemberében írták ki a pályázatot. A tárgyalásos közbeszerzési eljárás részvételi dokumentációját megvásárlók közül hét konzorcium jelentkezett. Közülük a DBR Metró Projektigazgatóság irányításával kiválasztott öt pályázó szeptember 27-én adta be ajánlatát.
Az alagútépítésért francia, osztrák, német, japán és magyar cégek különféle szövetségei álltak rajthoz. Van, aki feltűnően olcsón, akár már negyvenmilliárd forintért megépítené a 4-es metró alagútját. Míg mások a versenytársaknál csaknem egy évvel gyorsabb munkavégzéssel kerülhetnek előnybe.
Ma a pályázók a verseny ideje alatt elvileg utoljára ülnek tárgyalóasztalhoz a 4-es metró építtetőivel. Az utolsó tárgyalási forduló árejtéses licitjén minden konzorcium megteheti legalacsonyabb, végső árajánlatát.
A hivatalos menetrend szerint az első állomások építési munkálatai legkésőbb a tavasszal megkezdődhetnek. Az alagútépítés azonban csak szeptemberben indul. A Kelenföldi pályaudvartól a Szent Gellért téren át a Baross térig vezető alagútpárnak 2008-ban kell elkészülnie. Az utasok pedig 2009 decemberében vehetik majd birtokba az új metróvonalat, és tíz állomását.
A tervek szerint összességében nettó 236 milliárd forintba kerülő beruházás ezzel együtt csak a Baross tér és a Bosnyák tér közötti, négy állomást magában foglaló, második szakasz várhatóan 2010-ben induló megépítésével zárul le - áll a Népszabadságban.
Menedzsment Fórum