2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Utolsó szakaszához érkezett a fővárosi 4-es metró alagútépítőinek kiválasztása. A hétféle ajánlatot adó öt konzorcium ma az árakban versenyezhet: a legalacsonyabb ár nem éri el a negyven, a legmagasabb meghaladja a hetvenmilliárd forintot – írja a Népszabadság.

Az új földalatti vasút két egymással párhuzamos, 7,3 kilométeres alagútjának, a Szent Gellért téri állomásszerkezetnek, a szerviz-, és szellőzőalagutaknak a megépítésére 2004 decemberében írták ki a pályázatot. A tárgyalásos közbeszerzési eljárás részvételi dokumentációját megvásárlók közül hét konzorcium jelentkezett. Közülük a DBR Metró Projektigazgatóság irányításával kiválasztott öt pályázó szeptember 27-én adta be ajánlatát.

Az alagútépítésért francia, osztrák, német, japán és magyar cégek különféle szövetségei álltak rajthoz. Van, aki feltűnően olcsón, akár már negyvenmilliárd forintért megépítené a 4-es metró alagútját. Míg mások a versenytársaknál csaknem egy évvel gyorsabb munkavégzéssel kerülhetnek előnybe.

Ma a pályázók a verseny ideje alatt elvileg utoljára ülnek tárgyalóasztalhoz a 4-es metró építtetőivel. Az utolsó tárgyalási forduló árejtéses licitjén minden konzorcium megteheti legalacsonyabb, végső árajánlatát.

A hivatalos menetrend szerint az első állomások építési munkálatai legkésőbb a tavasszal megkezdődhetnek. Az alagútépítés azonban csak szeptemberben indul. A Kelenföldi pályaudvartól a Szent Gellért téren át a Baross térig vezető alagútpárnak 2008-ban kell elkészülnie. Az utasok pedig 2009 decemberében vehetik majd birtokba az új metróvonalat, és tíz állomását.

A tervek szerint összességében nettó 236 milliárd forintba kerülő beruházás ezzel együtt csak a Baross tér és a Bosnyák tér közötti, négy állomást magában foglaló, második szakasz várhatóan 2010-ben induló megépítésével zárul le - áll a Népszabadságban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!