Az első tizenegy hónapban az éllovas Unilever listaáron 15,7 milliárd forintot fordított hirdetésekre, idézi a TNS Media Intelligence adatait a Napi Gazdaság. Az Unilever harmadik éve vezeti a legnagyobb reklámköltők listáját, míg a második helyre a tavaly még csak negyedik Procter&Gamble (13,43 milliárd) kapaszkodott fel.
Érdekes, hogy míg a listán négy távközlési vállalat is van, addig az első tízben egyetlen autós cég sem került be, miközben összességében az ágazatot a reklámpiac legjelentősebb szereplőjeként tartják nyilván. Az átrendeződést mutatja, hogy két élelmiszeripari cég (a Danone és a Brau) is kiszorult az élmezőnyből, miközben a recept nélküli - otc - gyógyszereket forgalmazó társaságok előretörtek.
Az adatok kapcsán Macher Szabolcs, az OMD Médiaügynökség ügyvezető igazgatója azt mondta, hogy a tavalyi 5 százalékos bővülés után idén is hasonló növekedés prognosztizálható. A legdinamikusabban az otc gyógyszer és a bankszektor fejlődik - írja a Napi Gazdaság.