2p

Továbbra is az Unilever vezeti a legnagyobb reklámköltők hazai listáját. A rangsor az elmúlt évben jelentősen változott, az élelmiszeripari cégek leszorultak az élről, miközben a top tízben a távközlési szektor négy céggel is képviselteti magát.

Az első tizenegy hónapban az éllovas Unilever listaáron 15,7 milliárd forintot fordított hirdetésekre, idézi a TNS Media Intelligence adatait a Napi Gazdaság. Az Unilever harmadik éve vezeti a legnagyobb reklámköltők listáját, míg a második helyre a tavaly még csak negyedik Procter&Gamble (13,43 milliárd) kapaszkodott fel.

Érdekes, hogy míg a listán négy távközlési vállalat is van, addig az első tízben egyetlen autós cég sem került be, miközben összességében az ágazatot a reklámpiac legjelentősebb szereplőjeként tartják nyilván. Az átrendeződést mutatja, hogy két élelmiszeripari cég (a Danone és a Brau) is kiszorult az élmezőnyből, miközben a recept nélküli - otc - gyógyszereket forgalmazó társaságok előretörtek.

Az adatok kapcsán Macher Szabolcs, az OMD Médiaügynökség ügyvezető igazgatója azt mondta, hogy a tavalyi 5 százalékos bővülés után idén is hasonló növekedés prognosztizálható. A legdinamikusabban az otc gyógyszer és a bankszektor fejlődik - írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!