"Válsághelyzetben a jó vezető nem hallgat, nem vonul vissza, és nem tesz hamis ígéreteket, hanem továbbra is következetesen viselkedik. Egyenes válaszokat ad a feltett kérdésekre és irányítása alá veszi a kialakult zűrzavart. A legegyszerűbb megoldásnak tűnő elbocsátások helyett inkább megkeresi a legrátermettebb embereket, akikkel csapatát erősítheti." –mondta az IEDC-Bled School of Management-et – Kelet-Közép-Európa egyik első vezetőképző iskoláját – 1986-ban megalapító professzorasszony.
Danica Purg szerint a válság arra is alkalmas időszak, hogy az emberek továbbfejlődjenek. "Bár a menedzsmentképzés a múltban elsősorban a funkcionális tudás oktatására összpontosított, válsághelyzetekben és az innováció jelentőségének megnövekedése idején sokkal több figyelmet kell szentelni a vezetők képességfejlesztésének és felelős vezetők kinevelésének" – hangsúlyozta.
Menedzsment Fórum