A különböző hatósági eljárások során az egyes ügyekről véleményt mondanak a szakhatóságok is. Például egy iroda építési engedélyét nem adhatja ki az építésügyi hatóság addig, amíg a tűzoltóság, a közlekedési hatóság és további néhány szakhatóság nem mondta ki azt, hogy részükről rendben vannak a tervek.
A kormány sok eljárásnál módosította a szakhatósági közreműködést, illetve ennek kapcsán több egyéb előírás is változott. Például a transzeurópai úthálózaton lévő alagutak mindegyikére ki kell jelölnie az alagútkezelőnek egy biztonsági tisztet (mint ismert, az M6-on Magyarországon is lesz alagút). A tiszt nevét be kell jelenteni az útügyi hatóságnak.
A repülés biztonságát szolgálja az a szabály, amely előírja, hogy a repülőtér tágabb környezetében épülő magas létesítményekről az engedélyező hatóságnak tájékoztatnia kell a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatóságát. Ha a repülőtér üzemi területének szélétől mért 15 kilométeres távolságon kívül, belterületen 100 méternél, külterületen pedig 50 méternél magasabb építmény készül, akkor erre vonatkozik a tájékoztatási kötelezettség.
A kis repülőtereknél első fokon a Repülőtéri Rendőr Igazgatóságnak, míg másodfokon az Országos Rendőr-főkapitányságnak kell véleményt mondaniuk arról, hogy a repülőtér megfelel-e a fegyveres biztonsági őrzés feltételeinek. A kis repülőtér működésének megzavarására irányuló leplezett tevékenység felderítése ügyében pedig a Nemzetbiztonsági Hivatal a szakhatóság.
A temetőkről és a temetésről szóló rendeletét úgy módosította a kormány, hogy előírta: a hamvak légi járműből történő kiszórásához be kell szerezni a légiközlekedési hatóság engedélyét. Az engedélyben le kell írni a hamvak szétszórásának módját is.