Amennyiben az elkövetkező hónapokban nem sikerül nagy vevőket találni a 747-es új típusához, akkor a Boeing leállítja a gyártást, értesült a konszern egyik vezető menedzserére hivatkozva a Washington Post.
A 747-estől való búcsú azt a hanyatlási folyamatot zárná le, amely még akkor kezdődött, amikor az Airbus a nyilvánosság elé lépett az A 380-as óriásgép fejlesztési terveivel. A drámai visszaesést a számok is híven tükrözik: míg hét évvel ezelőtt még 53 Jumbót rendeltek az amerikai vállalattól, addig 2003-ban tizenkilencet, tavaly pedig mindössze tizenötöt. Összehasonlításul: az európai cég új gépére már eddig 154 megrendelés futott be.
Iparági elemzők szerint a Boeingnek mihamarabb el kell döntenie, milyen módon kíván válaszolni az Airbus előretörésére. Lehetséges, hogy a típus továbbfejlesztett változata, a 747 Advanced gyártása mellett dönt, ebben az esetben az első új modellre minimum négy évet várni kell. Mások szerint azonban ez az egyetlen megoldás, hiszen ha hagyják kimúlni a 747-est, akkor az A380-ra nehezedő nyomás is csökken majd.
A 747 Advanced a tervek szerint 400-500 férőhelyes lesz, s így túlszárnyalja a cég eddigi legnagyobb modelljének számító, 419 személy befogadására képes 747-400-ast. Az Airbus monstruma normál esetben 555 utas szállítására képes.