A fogyasztóvédelemmel foglalkozó alapítvány vizsgálódása a legnagyobb gyorsétteremláncok termékeire, valamint mélyhűtött burgerekre terjedt ki. Az "adagonkénti fogyasztásra ajánlott" kategóriában egyedül a McDonald's 300 kalóriás (kcal) cheeseburgere kapott "jó" minősítést, és csak ezután következett a Burger King sajtos burgere, számol be az APA hírügynökség.
A Stiftung Warentest szerint a McDonald's fenti produktumát a gyerekek, illetve a fiatalok főételként fogyaszthatják. Sőt, a maximálisan bevihető kalóriákat figyelembe véve akár még üdítőt, salátát vagy gyümölcsöt is választhatnak mellé. Viszont ha hasábburgonyát és egy plusz majonézt is választanak hozzá, akkor a kívánatosnál már majdnem kétszer több kalóriát visznek be a szervezetbe.
A felmérés során a legrosszabb eredményt a Burger King "Chicken Supreme"-je produkálta, mivel az - a gyermekek szükségleteihez mérten - túl sok kalóriát tartalmaz, túlságosan zsíros és sós. A 19 elemzett burger közül egyébként ez bizonyult a legsúlyosabbnak a maga 225 grammjával.
Mint ismert, a McDonald's a tavalyi harmadik negyedévben jelentős forgalom- és nyereség-növekedésről számolt be. A legnagyobb, 8,5 százalékos erősödés az amerikai piacon következett be, Közép-Ázsiában, Afrikában és az óceániai térségben némileg kisebb, de még mindig jelentős, 5,4 százalékos javulás volt tapasztalható, Európában viszont csupán jelentéktelen mértékben, 0,3 százalékkal emelkedtek a lánc bevételei. A fenti adatoknál csupán azon éttermek forgalmát vették figyelembe, amelyek legalább 13 hónapja működnek.
Menedzsment Fórum
Veri a McDonalds burgere a nagy rivális termékét
A német Stiftung Warentest nemrég 19 burgerfélét tesztelt abból a szempontból, mennyire haladják meg azok a gyermekek kalóriaigényét. Az eredmények szerint egyes hamburgerfajtáknak ilyen szempontból rosszabb a hírük, mint a valóság.