1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mind erőteljesebben lép fel fogyasztóvédelmi ügyekben a versenyhatóság. A cégeknek alaposan meg kell fontolniuk, mit hogyan reklámoznak, ha nem akarnak versenyszabályt sérteni, írja a Világgazdaság.

Az egyik vendéglátócég iskolakezdéskor a gyermekes családok és a fiatal korosztály megnyerése érdekében akciót folytatott, melynek során éttermeiben a Junior menüt rendelő gyermekeknek mesefigurákat ajándékozott.



Miután azonban csak az étlapokon szerepelt, hogy kizárólag a 14 éven aluliak kaphatnak ajándékot, versenyfelügyeleti eljárás indult a cég ellen. A Gazdasági Versenyhivatal nem talált jogsértést, mivel a menü elnevezése és a reklámkampány vizuális elemei egyértelműsítették az akció lényegét.

A versenyhatósági határozat megtámadása ellenére a bíróság is úgy látta, hogy a fogyasztó megtévesztése nem valósult meg. A Legfelsőbb Bíróság kiemelte: a tisztességtelen befolyásolás akkor állt volna fenn, ha a kifogásolt reklám azt sugallja, mindenki ajándékban részesülhet az adott menü megrendelésével, az azonban egyértelműen a gyerekeknek szólt, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!