Az egyik vendéglátócég iskolakezdéskor a gyermekes családok és a fiatal korosztály megnyerése érdekében akciót folytatott, melynek során éttermeiben a Junior menüt rendelő gyermekeknek mesefigurákat ajándékozott.
Miután azonban csak az étlapokon szerepelt, hogy kizárólag a 14 éven aluliak kaphatnak ajándékot, versenyfelügyeleti eljárás indult a cég ellen. A Gazdasági Versenyhivatal nem talált jogsértést, mivel a menü elnevezése és a reklámkampány vizuális elemei egyértelműsítették az akció lényegét.
A versenyhatósági határozat megtámadása ellenére a bíróság is úgy látta, hogy a fogyasztó megtévesztése nem valósult meg. A Legfelsőbb Bíróság kiemelte: a tisztességtelen befolyásolás akkor állt volna fenn, ha a kifogásolt reklám azt sugallja, mindenki ajándékban részesülhet az adott menü megrendelésével, az azonban egyértelműen a gyerekeknek szólt, írja a Világgazdaság.
Versenyhatósági bírságot kockáztatnak a megtévesztő reklámozók
Mind erőteljesebben lép fel fogyasztóvédelmi ügyekben a versenyhatóság. A cégeknek alaposan meg kell fontolniuk, mit hogyan reklámoznak, ha nem akarnak versenyszabályt sérteni, írja a Világgazdaság.