1p

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mind erőteljesebben lép fel fogyasztóvédelmi ügyekben a versenyhatóság. A cégeknek alaposan meg kell fontolniuk, mit hogyan reklámoznak, ha nem akarnak versenyszabályt sérteni, írja a Világgazdaság.

Az egyik vendéglátócég iskolakezdéskor a gyermekes családok és a fiatal korosztály megnyerése érdekében akciót folytatott, melynek során éttermeiben a Junior menüt rendelő gyermekeknek mesefigurákat ajándékozott.



Miután azonban csak az étlapokon szerepelt, hogy kizárólag a 14 éven aluliak kaphatnak ajándékot, versenyfelügyeleti eljárás indult a cég ellen. A Gazdasági Versenyhivatal nem talált jogsértést, mivel a menü elnevezése és a reklámkampány vizuális elemei egyértelműsítették az akció lényegét.

A versenyhatósági határozat megtámadása ellenére a bíróság is úgy látta, hogy a fogyasztó megtévesztése nem valósult meg. A Legfelsőbb Bíróság kiemelte: a tisztességtelen befolyásolás akkor állt volna fenn, ha a kifogásolt reklám azt sugallja, mindenki ajándékban részesülhet az adott menü megrendelésével, az azonban egyértelműen a gyerekeknek szólt, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!