2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az RTL csoport 62 millió euró adó utáni veszteséget jelentett szerdán az idei első félévről. A társaság közleménye szerint a magyar RTL Klub továbbra is piacvezető, a 18-49 év közötti magyarországi tévénézők 30 százaléka választja főműsoridőben. A csatorna bevétele 27 millió euró, EBITA eredménye 5 millió euró volt az első félévben.

Európa legnagyobb televíziós társasága egy évvel korábban 391 millió euró nyereséget ért el. 2009 első hat hónapjában a kamat-, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITA) 36,7 százalékkal 318 millió euróra csökkent a tavalyi 502 millió euróról.

A luxemburgi központú vállalat bevétele éves összehasonlításban 9,6 százalékkal 2,6 milliárd euróra csökkent. A társaság szigorú takarékoskodással reagált a reklámpiac zsugorodására. A működési költségek 198 millió euróval csökkentették a tavalyihoz képest. Számos tévé- és rádiócsatornánál több mint 10 százalékot faragtak le a költségekből.     

Gerhard Zeiler vezérigazgató szerdán elmondta: a reklámpiaci helyzet gyors javulásával nem lehet számolni, ezért még inkább áramvonalasítani, optimalizálni kell a gyártási folyamatokat és törekedni kell még kedvezőbb beszerzési árak elérésére.

A 90 százalékban a német Bertelsmann médiacsoport tulajdonában álló társaság 11 európai országban összesen 45 tévécsatornát és 32 rádióállomást működtet, és évi 10 ezer órányi műsort gyárt.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!