2p

Az RTL csoport 62 millió euró adó utáni veszteséget jelentett szerdán az idei első félévről. A társaság közleménye szerint a magyar RTL Klub továbbra is piacvezető, a 18-49 év közötti magyarországi tévénézők 30 százaléka választja főműsoridőben. A csatorna bevétele 27 millió euró, EBITA eredménye 5 millió euró volt az első félévben.

Európa legnagyobb televíziós társasága egy évvel korábban 391 millió euró nyereséget ért el. 2009 első hat hónapjában a kamat-, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITA) 36,7 százalékkal 318 millió euróra csökkent a tavalyi 502 millió euróról.

A luxemburgi központú vállalat bevétele éves összehasonlításban 9,6 százalékkal 2,6 milliárd euróra csökkent. A társaság szigorú takarékoskodással reagált a reklámpiac zsugorodására. A működési költségek 198 millió euróval csökkentették a tavalyihoz képest. Számos tévé- és rádiócsatornánál több mint 10 százalékot faragtak le a költségekből.     

Gerhard Zeiler vezérigazgató szerdán elmondta: a reklámpiaci helyzet gyors javulásával nem lehet számolni, ezért még inkább áramvonalasítani, optimalizálni kell a gyártási folyamatokat és törekedni kell még kedvezőbb beszerzési árak elérésére.

A 90 százalékban a német Bertelsmann médiacsoport tulajdonában álló társaság 11 európai országban összesen 45 tévécsatornát és 32 rádióállomást működtet, és évi 10 ezer órányi műsort gyárt.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!