3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Orangeways Zrt. Budapestről öt nagyvárosba indítana naponta többször közlekedő távolsági autóbuszjáratokat, az erre vonatkozó kérelmet már eljuttatták a közlekedési minisztériumba - mondta Kovács Miklós, a társaság vezérigazgatója hétfőn az MTI-nek.

Budapestről indulva Győrbe, Zalaegerszegre, Miskolcra, Szegedre és Debrecenbe közlekedtetnének járatokat, pozitív minisztériumi elbírálás esetén azonnal tudnák indítani a buszokat. A vezérigazgató szerint új alternatívát jelentene szolgáltatásuk a magas színvonalú ellátást igénylő utasoknak. Példaként említette, hogy a nemzetközi járataikon évente 180 ezren utaznak.

Kovács Miklós úgy vélekedett, hogy a Volán-társaságokénál alacsonyabb adminisztratív költséggel tudnák jobban ellátni a szolgáltatást. Építenének az internetes jegyértékesítési rendszerükre. A nemzetközi járataikra eladott jegyek 60 százaláékát már az internetes értékesítik.

A Közlekedési és Hírközlési Minisztérium (KHEM) az MTI érdeklődésére közölte, hogy az Orangeways már jelezte szándékát a tárcánál, hogy magyarországi nagyvárosok között közlekedő menetrend szerinti autóbuszjáratokat indítani. A tárca az engedélyről a nyár folyamán hoz döntést.

A Zala Volán szakszervezetei nemrégiben tiltakoztak az Orangeways menetrend szerinti járatai ellen, mert szerintük a Budapest Zalaegerszeg közötti járatok beindítása után tisztességtelen versenyhelyzet alakulhat ki. Erről július 16-án Horváth László, a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete elnöke nyilatkozott az MTI-nek.

A Zala Volán szakszervezetei - a Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete, a Zala Volán Személyközlekedési Szakszervezete, KKSZ Alapszervezete és a Zalai Autóbuszvezetők Szabad Szakszervezete - közös levelet juttattak el Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszterhez, amelyben azt kérték, hogy ne támogassa a magánvállalkozó cég menetrendszerű autóbuszjáratainak indítását.

A szakszervezeti vezető szerint "a helyközi közlekedés megújítása, színvonalas ellátása helyett a nyereség kiszivattyúzása húzódik meg a háttérben, amivel tudatosan legyengítik a Volánokat a 2012-es piacnyitás előtt".

Az Orangeways Zrt. hétfőn közleményben úgy reagált, hogy tisztességes versenyhelyzetet lát abban, hogy az általa beindítani kívánt vonalakat és szolgáltatást a magyarországi autóbuszos közlekedésben résztvevő mintegy 9000 autóbuszhoz viszonyítva 10, maximum 30 százalék eszközzel végezné. Kovács Miklós úgy vélekedett, hogy koncepciójuk életképes, Magyarország összes településére nyitottak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!