Budapestről indulva Győrbe, Zalaegerszegre, Miskolcra, Szegedre és Debrecenbe közlekedtetnének járatokat, pozitív minisztériumi elbírálás esetén azonnal tudnák indítani a buszokat. A vezérigazgató szerint új alternatívát jelentene szolgáltatásuk a magas színvonalú ellátást igénylő utasoknak. Példaként említette, hogy a nemzetközi járataikon évente 180 ezren utaznak.
Kovács Miklós úgy vélekedett, hogy a Volán-társaságokénál alacsonyabb adminisztratív költséggel tudnák jobban ellátni a szolgáltatást. Építenének az internetes jegyértékesítési rendszerükre. A nemzetközi járataikra eladott jegyek 60 százaláékát már az internetes értékesítik.
A Közlekedési és Hírközlési Minisztérium (KHEM) az MTI érdeklődésére közölte, hogy az Orangeways már jelezte szándékát a tárcánál, hogy magyarországi nagyvárosok között közlekedő menetrend szerinti autóbuszjáratokat indítani. A tárca az engedélyről a nyár folyamán hoz döntést.
A Zala Volán szakszervezetei nemrégiben tiltakoztak az Orangeways menetrend szerinti járatai ellen, mert szerintük a Budapest Zalaegerszeg közötti járatok beindítása után tisztességtelen versenyhelyzet alakulhat ki. Erről július 16-án Horváth László, a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete elnöke nyilatkozott az MTI-nek.
A Zala Volán szakszervezetei - a Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete, a Zala Volán Személyközlekedési Szakszervezete, KKSZ Alapszervezete és a Zalai Autóbuszvezetők Szabad Szakszervezete - közös levelet juttattak el Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszterhez, amelyben azt kérték, hogy ne támogassa a magánvállalkozó cég menetrendszerű autóbuszjáratainak indítását.
A szakszervezeti vezető szerint "a helyközi közlekedés megújítása, színvonalas ellátása helyett a nyereség kiszivattyúzása húzódik meg a háttérben, amivel tudatosan legyengítik a Volánokat a 2012-es piacnyitás előtt".
Az Orangeways Zrt. hétfőn közleményben úgy reagált, hogy tisztességes versenyhelyzetet lát abban, hogy az általa beindítani kívánt vonalakat és szolgáltatást a magyarországi autóbuszos közlekedésben résztvevő mintegy 9000 autóbuszhoz viszonyítva 10, maximum 30 százalék eszközzel végezné. Kovács Miklós úgy vélekedett, hogy koncepciójuk életképes, Magyarország összes településére nyitottak.