Az SMS.ac a mobilpiaci trendek jelentőségét felismerve az IDC piackutató céggel karöltve elemzéseket készít a vezeték nélküli technológiákat használó közösség jellemzőiről. A projektsorozatban a két cég az iparágot érintő legfontosabb témák feldolgozását vállalta, melyhez az SMS.ac több mint 30 milliós felhasználói köréből válogatják a megkérdezetteket, az IDC pedig elemzi, értékeli és publikálja az eredményeket.
Az első közös tanulmány, melyben a mobilfelhasználók a repülőgépen történő telefonálás lehetőségéről mondtak véleményt, szintén az sms egyre növekvő népszerűségét támasztja alá. Az eredmények ugyanis azt mutatták, hogy a mobilosok mintegy kétharmada szívesen használná repülés közben is készülékét, de nem beszélgetésre, hanem elsősorban szöveges üzenetek küldésére.
Az IDC egyébként önálló kutatásai során is megerősítette az sms-terjedésére vonatkozó tendenciát. Indiai részlege által a napokban publikált tanulmányból kiderül, hogy a nem-hangalapú szolgáltatások már a tavalyi évben is 139 százalékos növekedést mutattak az egy évvel korábbihoz képest az egyik leggyorsabban fejlődő ázsiai piacon. A nem hangalapú szolgáltatásokból származó bevételek az összes szolgáltatás forgalmának 4,7 százalékát teszik ki, amely több mint száz százalékos éves növekedési arányt jelez. Ezen belül is a rövid szöveges üzenetek járulnak hozzá legnagyobb mértékben a forgalomhoz, a tendencia várhatóan a jövőben sem változik.
Menedzsment Fórum
Világszerte terjed a szöveges mobilozás
A mobil adatforgalom, azon belül is az sms térnyerése világméretű tendencia, mely egyes piaci szereplők számszerűsített becslései alapján akár 200 millió dolláros piaccá is válhat.