A Deathifier néven ismert 23 éves játékos rövidebb mint egy év alatt szerezte vissza a befektetett pénzét. A virtuális Kincses Szigetet a fiatalember a Project Entropia online szerepjáték keretében vásárolta meg. Bevételre úgy tett szert, hogy virtuális lakások építésére adott el területeket, illetve adót szedett más játékosoktól, akik a szigeten vadásztak vagy "természeti" erőforrások után kutattak.
A Project Entropia keretében forgalomba hozott játék lehetővé teszi az internet felhasználóknak, hogy igazi készpénzt használva virtuális ingatlanokat vegyenek meg, és adjanak el. A virtuális és a való világ közötti határ egyre "elmosódottabbá" válásával magyarázzák elemzők a jelenség iránti növekvő érdeklődést.
Az online szerepjáték odáig fejlődött, hogy ma már akár vagyonokra is szert lehet tenni a szenvedélynek való behódolással. "Amennyit nyertem eddig a befektetésemen, épp csak az ízét mutatja meg az üzletben rejlő lehetőségeknek" - nyilatkozta Deathifier. Az elmúlt hónapban egy másik Entropia tulajdon, egy virtuális űrállomás 57 000 fontért kelt el. Míg a valós ingatlanpiac statikusnak mondható, a virtuálisé ugrásszerűen nő - nyilatkozta Jon Jacobs, AKA Neverdie, az űrállomás aukciójának győztese.
Menedzsment Fórum