Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, a Ford határozottan cáfolta, hogy bármilyen megkülönböztetésről lenne szó, vagy érdekcsoportok hatására hozta volna meg a döntést, és az üzleti szempontokat hangsúlyozta a cég szóvivője.
A Ford képviselői Washingtonban találkoztak a Human Rights Campaign, the Gay & Lesbian Alliance Against Defamation és 17 másik jogvédő szervezet képviselőivel hogy tisztázzák az ügyet. A lépést egy héttel előzte meg az American Family Association (AFA) bejelentése, mely szerint már nem folytatják májusban elkezdett bojkottjukat az autómárkával szemben. A szövetségnek az volt a kifogása a Forddal szemben, hogy túl meleg-barát volt.
Joe Solmonese, a Human Rights Campaign elnöke arra szólította fel az autógyártót, hogy határolódjon el az AFA-tól, és indítsa újra reklámjait az érintett orgánumokban.
A Ford a veszteséges Premier Automotive Group részlegénél végrehajtandó költségcsökkentéssel magyarázta a lépést, az említett két márkát gyártó divízió ugyanis a harmadik negyedévben 108 millió dollár mínuszról adott számot. Mint mondta, ha valós diszkriminációról lenne szó, akkor a - szintén hozzájuk tartozó - Volvo reklámjai sem jelenének meg a jövőben a melegeknek szóló orgánumokban, számolt be az mfor.hu.
A vállalat illetékese ugyan nem hozta nyilvánosságra az ilyen típusú költéseket, de az elemzők szerint a vállalat marketing büdzséjéhez képest elenyésző összegről van szó, így inkább jelzésértékű lehet a lépés.
Kapcsolódó anyagok:
Botrány kerekedett a Ford reklámok visszavonásából
Meleg turistákra hajt Franciaország
Melegtévé: itthon még szabad a pálya
Munkahelyi diszkrimináció: velünk vagy ellenünk