Az amerikai újautó-értékesítések éves bázison 8 százalékkal emelkedtek májusban, ami 2007 augusztusa óta nem látott mértékű növekedés. A jó ötödik havi adatokat a csökkenő munkanélküliséggel, a stabil üzemanyagárakkal és az alacsony kamatú hitelekkel magyarázzák az elemzők.
Az Autonews információi szerint a Toyota amerikai szekciójának igazgatója, Tom Fay úgy gondolja az amerikai autóipar 2013 második felében stabil marad, amivel az elemzők többsége is egyetért.
Ugyanakkor vannak olyan szakértők is, akik szerint az eladási volumen bővülését segítette a májusi Memorial Day (a háborús hősök emléknapja az Egyesült Államokban).
Nagyot robbantott a Cadillac és a Porsche
Májusban néhány brand jelentős eladási növekedést ért el az Egyesült Államokban. Ilyen például a General Motors luxusmárkája, a Cadillac, ami 40 százalékkal növelte az eladott egységeinek számát 2012 májusához képest. A második legnagyobb növekedést a Porsche érte el, a márka 38 százalékkal növelte az eladott járművek mennyiségét, majd a Jaguar és a Subaru következik 34-34 százalékkal, végül a Nissan 31 százalékkal.
-100%?
A legérdekesebb a Maybach, amelyik egyetlen autót sem adott el az ötödik hónapban, igaz tavaly májusban is csak 4-et sikerült. Az amerikai Suzuki sem adott el egy autót se (az amerikai kereskedelmi minisztérium becslése szerint), ami már szomorúbb, hiszen nem luxusmárkáról van szó, mint az előbbi esetben. A japán cégnek a 2012 ötödik havi 2360 értékesített jármű után sikerült -100 százalékos eredményt produkálnia.
Gyenge eredményt ért el a Mitsubishi is, a cég 15 százalékkal kevesebb autót adott el, míg a hozzá tartozó Infinityből pedig 25 százalékkal csökkent az értékesítés volumene.
Egyébiránt piaci pletykák szerint a Mitsubishi 2014-re el is tűnhet az Egyesült Államokból, annyira gyenge a kereslet és a márka presztízse az országban. Ugyanakkor a Suzuki májusi eredményeit látva, ennek a márkának sem jók a kilátásai a tengerentúlon.
Barnác Tamás
mfor.hu