2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közvélemény nyomásának engedve újabb, az élelmiszeriparban érdekelt cég döntött úgy, hogy önként korlátozza magát a gyerekeket célba vevő reklámok terén. A Pepsico előtt a Kraft Foods és az amerikai csokiautomatákat üzemeltető vállalatok szövetsége is tett lépéseket ezen a téren.

A világ egyik legnagyobb üdítőital- és snackgyártója, a Pepsico nyilvánosságra hozta azon döntését, miszerint önként korlátozza magát reklámhadjáratában. Ennek értelmében a jövőben a Pepsi Cola hirdetéseivel nem célozzák majd meg a 12 éven aluliakat, és a 8 éven aluli gyerekeket sem környékezik meg a közeljövőben a Frito-Lay nevű chips márkával, számol be a Financial Times. A cég egyúttal az iskolákban árusított termékek terén is visszafogja magát.

A konszern új intézkedései már néhány hónapja életbe léptek, a hivatalos bejelentésre azonban csupán most került sor: "Nem kívántuk nagy dobra verni a döntést. Nem a hírverés, hanem amiatt teszünk így, mert ezt érezzük jónak" - mondta Irene Rosenfeld, a Frito-Lay észak-amerikai üzletágának vezetője.

Mint arról korábban a Menedzsment Fórum is beszámolt, a gyerekek körében egyre gyakoribbá váló túlsúlyosság láttán egyre több civil szervezet követeli a kormányoktól, hogy jogi eszközökkel korlátozza az élelmiszeripari cégek gyerekek körében végzett reklámtevékenységét. Emiatt sok vállalat előre menekül, és saját maga szorítja korlátok közé reklámstratégiáját.

Idén januárban a Kraft Foods döntött úgy, hogy - az eddigiekkel ellentétben - egészséges ételeket hirdet csak a 12 évesnél fiatalabb korosztálynak. A Kraft korábban előszeretettel reklámozta termékeit rajzfilm- és mesehősökkel a reklámokban és a termékek csomagolásán, valamint nyereményjátékok és interaktív webes játékok is szerepeltek marketingeszközeik között.

Szintén lépésre szánta el magát az USA-ban a csokiautomatákat működtető vállalatokat tömörítő szövetség: a szervezet egymillió dolláros reklámkampányt indít, amellyel a sportolásra és az egészséges táplálkozás előnyeire szeretné felhívni a gyerekek figyelmét. Az iskolai rendezvények mellett az automatákon feltüntetik majd az egyes termékek tápértékét, amelyet színkóddal is jeleznek majd, hogy megkönnyítsék a gyerekeknek a helyes választást. Így a jövőben a csokoládékon piros címke fogja jelezni az iskolásoknak, hogy azokból mértékkel nassoljanak, az egészségesebb müzliszeletek pedig zöld címkét kapnak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!