A világ egyik legnagyobb üdítőital- és snackgyártója, a Pepsico nyilvánosságra hozta azon döntését, miszerint önként korlátozza magát reklámhadjáratában. Ennek értelmében a jövőben a Pepsi Cola hirdetéseivel nem célozzák majd meg a 12 éven aluliakat, és a 8 éven aluli gyerekeket sem környékezik meg a közeljövőben a Frito-Lay nevű chips márkával, számol be a Financial Times. A cég egyúttal az iskolákban árusított termékek terén is visszafogja magát.
A konszern új intézkedései már néhány hónapja életbe léptek, a hivatalos bejelentésre azonban csupán most került sor: "Nem kívántuk nagy dobra verni a döntést. Nem a hírverés, hanem amiatt teszünk így, mert ezt érezzük jónak" - mondta Irene Rosenfeld, a Frito-Lay észak-amerikai üzletágának vezetője.
Mint arról korábban a Menedzsment Fórum is beszámolt, a gyerekek körében egyre gyakoribbá váló túlsúlyosság láttán egyre több civil szervezet követeli a kormányoktól, hogy jogi eszközökkel korlátozza az élelmiszeripari cégek gyerekek körében végzett reklámtevékenységét. Emiatt sok vállalat előre menekül, és saját maga szorítja korlátok közé reklámstratégiáját.
Idén januárban a Kraft Foods döntött úgy, hogy - az eddigiekkel ellentétben - egészséges ételeket hirdet csak a 12 évesnél fiatalabb korosztálynak. A Kraft korábban előszeretettel reklámozta termékeit rajzfilm- és mesehősökkel a reklámokban és a termékek csomagolásán, valamint nyereményjátékok és interaktív webes játékok is szerepeltek marketingeszközeik között.
Szintén lépésre szánta el magát az USA-ban a csokiautomatákat működtető vállalatokat tömörítő szövetség: a szervezet egymillió dolláros reklámkampányt indít, amellyel a sportolásra és az egészséges táplálkozás előnyeire szeretné felhívni a gyerekek figyelmét. Az iskolai rendezvények mellett az automatákon feltüntetik majd az egyes termékek tápértékét, amelyet színkóddal is jeleznek majd, hogy megkönnyítsék a gyerekeknek a helyes választást. Így a jövőben a csokoládékon piros címke fogja jelezni az iskolásoknak, hogy azokból mértékkel nassoljanak, az egészségesebb müzliszeletek pedig zöld címkét kapnak.
Menedzsment Fórum
Visszavonulót fúj a Pepsico
A közvélemény nyomásának engedve újabb, az élelmiszeriparban érdekelt cég döntött úgy, hogy önként korlátozza magát a gyerekeket célba vevő reklámok terén. A Pepsico előtt a Kraft Foods és az amerikai csokiautomatákat üzemeltető vállalatok szövetsége is tett lépéseket ezen a téren.