A javaslat a televíziós hirdetési rendszer liberalizálását tűzte ki célul. A burkolt reklám - az úgynevezett termékelhelyezés - engedélyezésével a tévésorozatokban, filmekben felismerhető kereskedelmi cikkek, szolgáltatások bukkanhatnak fel. A tervezet szerint a nézőket tájékoztatnák a film elkezdése előtt arról, hogy abban rejtett reklám szerepel. Az olyan bújtatott hirdetési formák, amikor a márkák a nézőket félrevezető módon jelennek meg a filmekben, továbbra is tilosak lesznek. Emellett a reklám a filmekben nem kerülhet nagyon előtérbe, míg a hír-, a gyermek- és a vallási műsorokban ezentúl sem szerepelhetnek.
A lazítással a televízió társaságok komoly bevételi forráshoz juthatnak a digitális és kábelcsatornákkal folytatott versenyben. A bizottság javaslata azzal is érvel, hogy a termékelhelyezés már bevett gyakorlat az európai mozifilmek körében.
A reklámidővel kapcsolatban a tervezet megszüntetné azt a gyakorlatot, hogy csak blokkokban lehessen reklámokat közölni. A tévétársaságok a jövőben megválaszthatnák a számukra legjobb időpontot a reklámok sugárzására is. Óránként azonban ezentúl sem haladhatná meg a reklámok ideje a 12 percet, írja a Világgazdaság.