Emlékeztetett rá, hogy az ACI (Airports Council International), IATA (International Air Transport Association) és az EUROCONTROL (európai légiirányítók szövetsége) közös közleményben javasolta a folyamatos süllyedés bevezetését 100 európai repülőtéren.
A folyamatos süllyedés azt jelenti, hogy a leszálló, a repülőterekhez közelítő repülőgépek folyamatosan, nem pedig szakaszosan süllyedve érkeznek meg - ismertette, hozzátéve, hogy jelenleg "lépcsősen" szállnak le.
A folyamatos süllyedéssel leszállásonként 50-150 kilogrammal kevesebb üzemanyag fogy, 160-470 kilogrammal csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás járatonként. A szóvivő hozzátette: ha a nemzetközi szervezetek által javasolt 100 reptéren bevezetik a szabályozást, 150 ezer tonna üzemanyagot és 100 millió eurót lehet megspórolni, miközben a szén-dioxid-kibocsátás fél millió tonnával csökkenhet.
Szollár Domokos megerősítette azt is, hogy a folyamatos süllyedés egyúttal 10-15 százalékkal csökkentené egy-egy gép zajhatását az érintett városrészek felett.
A magyar légiforgalom-irányító HungaroControl vállalta, hogy 2012-től – egyelőre csak az esti időszakban – bevezeti az új eljárást - mondta a szóvivő.