5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A TV2 számára igazi Jolly Joker a Bezár a bazár, hiszen a tavasz folyamán az új évad is remekül teljesített. A nyári szezonban még nagyobbat fogtak, hiszen a műsor ismétlése kimagasló közönségaránnyal fut. Nem véletlen, hogy az RTL Klub a hétköznapokon lemaradt.

A tavaszi időszakban a TV2 gameshowja, a Bezár a bazár már megvillantotta oroszlánkörmeit, hiszen az egyébként hagyományosan remek teljesítményt nyújtó Konyhafőnökkel nem csak tartotta a lépést, de sokszor meg is verte. A Majka és Tilla vezette műsorral ezért a szezon végén már elkezdett "trükközni" a csatorna, hiszen az évad utolsó két hetében már vegyítették az új részeket az ismétlésekkel. Ennek köszönhetően az eredetileg vélhetőleg június 6-ára tervezett finálé helyett egy héttel később ért véget az évad. Ebben a ráció az volt, hogy a nézők ugyanúgy leültek az ismétlések elé, és végignézték, mint az új epizódokat. A nézettségi adatok alapján ugyanis semmi nyoma nem volt annak, hogy az emberek elkapcsolatak volna.

Nehéz lenne megmondani, hogy a játék izgalma, vagy a nézők rövidebb memóriája áll a dolog hátterében, de nem csak az "egy új, egy régi felállás" hódít, hanem az ismétlések is nagyon jó számokat hoznak. A nyári időszakban ugyan kevesebben néznek tévét, így alacsonyabb nézőszám is magasabb közönségarányt eredményez, de a műsor minden nap bőven a csatorna átlaga felett hozott. Ráadásul több olyan nap is volt, amikor a közönségarány annak ellenére, hogy ismétlések voltak, a korábban sugárzott új részek számait idézte. Nem véletlenül döntött úgy a csatorna, hogy a tervezettel ellentétben nem indítja el a Hegyi doktor - Újra rendel című sorozat új évadát, hanem a Bezár a bazárt tartja műsoron, és ismétli továbbra is a korábbi részeket.

A TV2 a Bezár a bazár kapcsán csupán egy dolog miatt lehetett elégedetlen, a műsor promóciója ugyanis büntetést kapott. Mint az a Médiatanács múlt heti közleményéből kiderült, 2 millió 345 ezer forint bírságot róttak ki a TV2 Média Csoportra, amiért a Bezár a bazár! című műsorának előzeteseit márciusban és áprilisban, összesen 67 alkalommal nem megfelelő időpontban sugározta. Az NMHH szerint az előzetes műsorajánló megkérdőjelezhető magatartásmintát közvetített azzal, hogy a kvízműsort a műsorvezetők meztelen futásával próbálta népszerűsíteni.

Látva, hogy a TV2 nem indítja el a Hegyi doktort, hanem továbbra is műsoron tartja a Bezár a bazárt, az RTL Klub is műsorváltozásról döntött. Már hétfőtől előre hozta délután 5-re a Megtörve című sorozatát, amely a TV2 lépéseinek köszönhetően nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A Fókuszt viszont alaposan megnyújtották, hiszen 19.05-től 20.10-ig tart, majd ezt követően a Barátok közt kerül adásba. Az RTL Klub kínálatában 20.45-től rotálódnak a műsorok, hiszen hétfőn A Tanár, kedden a Magnum, szerdán pedig a Mr. Whiskey látható. CSütörtökön az ismétlések viadalát várhatóan az RTL nyeri, hiszen ott jön A mi kis falunk egyik korábbi része, majd pénteken az Isten belájkolt című széria kerül képernyőre.

Volt a héten még egy műsor, amely mellett nem szeretnénk elmenni, ez pedig a Magyarország szépe címmel futó szépségkirálynő választás. Ennek apropóján lehet moralizálni, hogy mennyire PC (politically correct) ilyen "húsvásárokat rendezni" és azt a nemzeti főadón bemutatni, de legalább ennyire érdekes kérdés az is, hogy a nézettségi statisztikák alapján mennyire érte meg az erre kifizetett közpénz. Megjegyezhetjük, ez néhány évvel korábban is téma volt, amikor még a Hajdú Péter fémjelezte vállalkozás volt a jogtulajdonos. Amióta exfelesége és annak üzlettársa Rogán Cecília vette át a szépségversenyt, még inkább felmerül, hogy mennyire etikus közpénzt erre költeni. A más csatornákon elfolyó milliárdokhoz képest akár aprópénznek is tűnhet az a 66,8 millió forint, amit a 24.hu információi szerint az MTVA a Sarka Kata és Rogán-Gaál Cecília holdudvarához tartozó Digital Minds Kft.-nek fizetett a versenyért. Ha viszont azt nézzük, hogy a kereskedelmi célcsoportban ezért az összegért 25 ezer ember szórakoztatását biztosították, akkor már messze nem tűnik olyan kevésnek a kifizett pénz. Persze erre azt is lehet mondani, hogy a műsor nem a 18-49 év közöttiek számára készült, hanem annak a 185 ezer nyugdíjasnak, akik vélhetőleg a teljes népességben mért 210 ezer nézőre feltornázták az összesített számot.

Nagypál Krisztina a Magyarország Szépe - Miss World Hungary döntőjén a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) óbudai gyártóbázisán (MTI fotó- Mohai Balázs)
Nagypál Krisztina a Magyarország Szépe - Miss World Hungary döntőjén a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) óbudai gyártóbázisán (MTI fotó- Mohai Balázs)

Ami a két nagy csatorna versenyét illeti, a TV2 még a kereskedelmi célcsoportban is lépéselőnybe került, köszönhetően annak, hogy a Bezár a bazár nagyon fut, míg az RTL Klub azonos műsorsávban lévő sorozata, a Megtörve inkább csak bukdácsolt. Így a TV2 az összes hétköznap estét megnyerte. Hétvégén a szombatot az RTL vitte, vasárnap pedig a mérések szerint a két nagy csatorna azonos közönségarányt ért el.

A 25. heti számokat összefoglalva azt láthattuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) a TV2 lett a legerősebb csatorna. Ez számukra azért lehet különösen fontos, mert ebben az idősávban és célcsoportban nagyon ritkán tudják megelőzni a versenytársukat. Ehhez egyébként most 11,4 százalékos közönségarány elegendő volt, ami nem kimagasló, a TV2 a tavaszi és az őszi időszakban ennél tud többet is. A heti győzelem így annak köszönhető, hogy az RTL önmagához képest erősen alulteljesít, ezúttal csupán 10,7 százalék volt a közönségarányuk. Ráadásul a kábelcsatornáikkal sem vigasztalódhatnak, hiszen a F+ (4,6% SHR) és a Cool (2,5% SHR) is az egy héttel korábbinál gyengébb számokat ért el. Igaz utóbbi még így is a Viasat 3 (2,2% SHR) tudott maradni. A Duna TV (1,2% SHR) ugyan az egy százalékos szint felett teljesített teljesített, de a középmezőnytől így is jócskán elmaradt.

 

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!