1p

Magabiztosan piacvezető Magyarországon a Lidl, a nyereség is csak minimálisan csökkent.

A Lidl friss beszámolója szerint a cég Magyarországon a 2024. március 1. és 2025. február 28. közötti üzleti évben 1323,8 milliárd forintos árbevételt produkált, ez az előző évhez képest 14,4 százalékos növekedés. Ezzel az üzletlánc magabiztosan őrzi piacvezető helyét Magyarországon – olvasható a Pénzcentrum oldalán.

De nemcsak a forgalom, hanem a nyereség tekintetében is ez a helyzet. A Lidl adózott eredménye ugyanis minimális csökkenéssel 26,4 milliárd forint volt (a tavalyi 26,8 után). Közben viszont a cég 11,4 milliárd forinttal többet adózott, 60,7 milliárd forint helyett ugyanis 72,1 milliárdot fizetett be adók formájában.

A munkavállalók is jól jártak, a bérköltség ugyanis 25 százalékkal, 13,5 milliárddal emelkedve 67,8 milliárdra nőtt, igaz ez 894-gyel több dolgozó között oszlott meg.

A versenytársak igen vegyes képet mutatnak, a Spar 2024-ben 24,8 milliárdos mínuszban zárt, az Aldi is 27,4 milliárdos veszteséggel zárta a tavalyi évet, miközben az Auchan 1,2 milliárdos pluszban, a Penny pedig 4,75 milliárdos nyereséggel zárt.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!