2p

A környezetvédők szokás szerint elégedetlenek azzal, ahogy a Lidl halad szén-dioxid-kibocsátási céljai felé, mert szerintük futnia kellene gyaloglás helyett. Úgy fest, hogy eközben más cégek csak ácsorognak.

A Lidl kicsit változtatott azon, hogy milyen forrásból kínál fehérjetartalmú élelmiszereket a vásárlóinak, amivel lépéselőnyt szerzett a Magyarországon a Penny tulajdonosaként jelen lévő szintén német REWE kiskereskedelmi lánccal szemben - legalábbis erre jutottak a Madre Brava környezetvédelmi szervezet szakértői. 

A környezetvédők szerint ezzel feladta a leckét versenytársának, amely eddig fej fej mellett haladt vele a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésével kapcsolatos vállalások terén. „Jelenleg a Lidl halad az élen két fronton is. Az egyik elkötelezettségük amellett, hogy több növényi alapú fehérjét tartalmazó élelmiszert vesznek fel kínálatukba, a másik hogy növelik az egészséges növényi alapú termékek értékesítését” – mondta Florian Wall, a Madre Brava vezető elemzője az ESM Magazine kiskereskedelmi szakportál szerint. 

Az REWE megközelítése eközben messze nem ilyen konkrét, ami azt az érzést kelti, hogy a célt ugyan kijelölték, azonban az eléréséhez vezető utat még nem. Pedig elég jól látszik, miről van szó. A hús- és tejterméktermelés adja az élelmiszerek előállításával kapcsolatos károsanyag-kibocsátás kétharmadát Németországban.

Egy szakmai szervezet megdicsérte a Lidl magatartását
Egy szakmai szervezet megdicsérte a Lidl magatartását
Fotó: Depositphotos

Ugyanakkor a környezetvédők szokásukhoz híven elégedetlenek a Lidl teljesítményével is a növényi alapú élelmiszerek súlyának növelésében a hús rovására. „Látunk elmozdulást a hústól és a tejtermékektől a növényi alapú fehérjék felé, de a Lidl haladhatna sokkal gyorsabban is” – mondta a szakértő.

Szerinte a diszkontlánc jelenleg csak gyalogol a célja felé ahelyett, hogy rohanna. Az is igaz ugyanakkor, hogy versenytársai mintha csak ácsorognának haladás helyett. A Lidl egy év alatt 11,1 százalékról 11,8 százalékra emelte a növényi alapú hústermékek kínálatát. Ugyanez a tejtermékek esetén 6,1 és 6,6 százalék volt. Emellett igyekszik egy szintre hozni az előbbi és az utóbbi termékfajta árucikkeinek árait. A szakértő közölte, az Aldi és más német kiskereskedelmi láncok a következő hetekben hozzák nyilvánosságra az úgynevezett Scope 3 kibocsátási céljaikat. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!