A következő öt évben 40-ről 50 euróra nő a Ryanairnél az átlagos jegyár - jelentette ki Michael O'Leary a BBC Today című műsorában. Szerinte a piac alsó szegmensében az igazán olcsó akciós jegyárak – az 1 eurós, a 0,99 eurós, sőt a 9,99 eurós viteldíjak eltűnnek.
A Ryanair első embere és az Orbán-kormány között a légitársaságokra is kivetett extraprofit-adó kapcsán durva adok-kapokra került sor az utóbbi hónapokban, mely e heti fejleményeként 300 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabtak ki az ír székhelyű fapados társaságra.
O'Leary most azt mondta, bár a légiközlekedés teszi ki a globális szén-dioxid-kibocsátás 2,4 százalékát, a közúti közlekedés megreformálásával többet lehetne nyerni. Bár az ő cége is gazdaságosabb repülők felé fordul, az autók és kamionok elektromossá tétele fontosabb lépés lenne a Föld jövője szempontjából.
A Ryainair jobban kezelte a járvány után ismét fellendülő kereslet miatti helyzetet, „részben a szerencsének, részben a bátorságuknak” köszönhetően - véli a vezetője -, hiszen ők már tavaly novemberben, az omikron-variáns terjedésének csúcsán megkezdték a stáb feltöltésére a toborzást. Emiatt 2022 első felében a Ryanair csak a járatai 0,3 százalékát volt kénytelen törölni, szemben például a British Airways 3,5 százalékos mutatójával.
Az olcsó jegyárak eltűnése ellenére egyébként O'Leary - mindegy hazabeszélve - úgy tartja, továbbra is sokat repülünk majd, mert az emberek inkább olcsóbb járatokat keresnek majd, nem pedig az utazások számát csökkentik.