Legyen szó a Mészáros család bármely tagjáról, úgy tűnik, kiválóan alakult számukra az év vége. Mint arról a 24.hu beszámolt, Mészáros Lőrinc mellett a testvére is milliárdos nagyságrendű munkára szerződött a karácsony előtti napokban - derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből. Lapunk megtudta, hogy mely cégekkel működik együtt és kiket ütött ki a nyeregből az eljárás során.
A közzétett hirdetmény szerint december 20-án kötött szerződést az Ipoly Erdő Zrt. a Híd-Tám Kft.-vel. Ennek értelmében a Királyréti Állami Erdei Vasút Kismaros-Királyrét és a Kemencei Erdei Múzeumvasút Kemence-Feketevölgy panzió közötti szakaszokat kell Mészáros János cégének felújítania. A részletezés szerint a két szakaszon összesen 9 állomást és 14 000 vágány-folyómétert érint a felújítás.
A munkát nettó 1,15 milliárd forintos ajánlattal nyerte el a Híd-Tám Kft., az összeg 160 millió forinttal olcsóbb a projekt becsült költségénél.
A cégen kívül érvényes ajánlatot nyújtott még be
- az A-Híd Építő Zrt., mely nettó 1,8 milliárdért végezte volna el a munkát,
- valamint a Királyrét Kisvasút Konzorcium, melyet a Börzsöny 2020 Kft, a Pálya-Vasút Kft. és Mészáros Lőrinc vejének cége, a Homlok Épíő Zrt. alkot, ők nettó 1,16 milliárdért végezték volna el a munkát.
Így a legalacsonyabb ajánlatának köszönhetően vitte el a munkát Mészáros Lőrinc testvérének cége, aki azonban nem feledkezett el a család többi érdekeltségéről és a barátokról sem. Mint az közbeszerzési hatóság honlapján közzétett összefoglaló dokumentumból kiderül, a munkát alvállalkozók segítségével fogja elvégezni. A tervezést, pályaépítési és fenntartási feladatokat, vízépítést, útépítést, forgalomtechnikai és magasépítési munkákat adja ki alvállalkozásba. A dokumentum szerint két céget fog bevonni a kivitelezésbe:
- a Mészáros Lőrinc üzlettársának érdekeltségébe tartozó, az egykori Simicska-birodalom ékkövét, a Közgép Zrt.-t,
- valamint a Mészáros Lőrinc és felesége tulajdonában lévő V-Híd Zrt.-t.
A Híd-Tám Kft. 2016-ban került Mészáros János tulajdonába, melynek köszönhetően a cég is új lendületet vett. A 2015-ös 96 milliós árbevétel 2016-ra 712 millióra emelkedett, majd 2017-ben ennek többszörösét, 2,7 milliárdot könyvelhetett el a társaság, 2018-ra pedig tovább gyarapodott a kassza, ahova 5,8 milliárd forint folyt be. Bár a 2019-es év adataira még néhány hónapot várni kell, az már látszik, hogy visszaeséstől nem kell tartania a cégnek. A mostani felújítási munkák előtt októberben szerződött le a társaság a Közúttal hídfelújítási feladatokra.