2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közel 5,7 milliárd forintból építtet két kompot és két katamaránt a Bahart egy felvidéki céggel.

A Balatoni Hajózási Zrt. 2020 novemberében nyílt európai uniós közbeszerzési eljárást indított, amely eredményesen zárult - közölte honlapján a társaság. Megkezdődhet 2 db 45 méteres komp és 2 db 35 méteres katamarán gyártása - a fejlesztést a Bahart történelmi léptékűnek nevezi a balatoni hajózás életében.

A kiírásra egy érvényes ajánlat érkezett, a nyertes pályázó a felvidéki, komáromi székhelyű SAM Shipbuilding and Machinery a.s vállalat.  

A 15,9 millió eurós, azaz közel 5,7 milliárd forintos beszerzés a magyar kormány közel 6,6 milliárd Ft-os tőkeemeléséből valósul meg.

A gyártó feladata az engedélyes és kiviteli tervek elkészítése, engedélyek beszerzése, a hajók legyártása és Balatonra szállítása, majd a végszerelés és a kész hajók átadása. A hajók várhatóan 2022 tavaszán készülnek el. A szállítás a Sión történik meg, ami komoly logisztikai és koordinációs feladatot jelent majd a közlemény szerint. A hajók vízre bocsátása még 2022-ben megtörténik.

A Kisfaludy Sándor komp 1961-ben épült - most jön két új a flottába. Forrás: balatonihajozas.hu
A Kisfaludy Sándor komp 1961-ben épült - most jön két új a flottába. Forrás: balatonihajozas.hu

A hajók beszerzése a Bahart hajóflotta megújításának 1. ütemeként valósul meg, és része a társaság 2030-ig tervezett teljes modernizációs folyamatának. "A kormány támogatásának köszönhetően mindenki által érzékelhető fejlesztések várhatóak - új korszak kezdődik a balatoni hajózásban" - írják. A kompok és katamaránok beszerzésén túl a következő években megújulnak a kikötők és a révállomások is. A Balatoni Hajózási Zrt. célja a balatoni hajóflotta megújítása annak érdekében, hogy európai színvonalú szolgáltatást tudjon biztosítani az utasainak.

Az állami többség dönt

Ahogy arról korábbi cikkünkben írtunk: az állam 2019 elején került a Bahart tulajdonosai közé, majd 2019. augusztusban egy 6,6 milliárd forintos tőkeemeléssel elérte, hogy többségbe kerüljön, és így a tóparti tulajdonos önkormányzatok érdemben már nem tudnak beleszólni a társaság működésébe. A múlt héten arról adtak ki közleményt: a társaság igazgatósága kezdeményezi a 11 egységből álló vitorláskikötő-lánca üzemeltetésére kiírt pályázat visszavonását - az új cégvezető és a körzet kormánypárti országgyűlési képviselő eltérő nézeteket vall a témában.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!