2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Közel 5,7 milliárd forintból építtet két kompot és két katamaránt a Bahart egy felvidéki céggel.

A Balatoni Hajózási Zrt. 2020 novemberében nyílt európai uniós közbeszerzési eljárást indított, amely eredményesen zárult - közölte honlapján a társaság. Megkezdődhet 2 db 45 méteres komp és 2 db 35 méteres katamarán gyártása - a fejlesztést a Bahart történelmi léptékűnek nevezi a balatoni hajózás életében.

A kiírásra egy érvényes ajánlat érkezett, a nyertes pályázó a felvidéki, komáromi székhelyű SAM Shipbuilding and Machinery a.s vállalat.  

A 15,9 millió eurós, azaz közel 5,7 milliárd forintos beszerzés a magyar kormány közel 6,6 milliárd Ft-os tőkeemeléséből valósul meg.

A gyártó feladata az engedélyes és kiviteli tervek elkészítése, engedélyek beszerzése, a hajók legyártása és Balatonra szállítása, majd a végszerelés és a kész hajók átadása. A hajók várhatóan 2022 tavaszán készülnek el. A szállítás a Sión történik meg, ami komoly logisztikai és koordinációs feladatot jelent majd a közlemény szerint. A hajók vízre bocsátása még 2022-ben megtörténik.

A Kisfaludy Sándor komp 1961-ben épült - most jön két új a flottába. Forrás: balatonihajozas.hu
A Kisfaludy Sándor komp 1961-ben épült - most jön két új a flottába. Forrás: balatonihajozas.hu

A hajók beszerzése a Bahart hajóflotta megújításának 1. ütemeként valósul meg, és része a társaság 2030-ig tervezett teljes modernizációs folyamatának. "A kormány támogatásának köszönhetően mindenki által érzékelhető fejlesztések várhatóak - új korszak kezdődik a balatoni hajózásban" - írják. A kompok és katamaránok beszerzésén túl a következő években megújulnak a kikötők és a révállomások is. A Balatoni Hajózási Zrt. célja a balatoni hajóflotta megújítása annak érdekében, hogy európai színvonalú szolgáltatást tudjon biztosítani az utasainak.

Az állami többség dönt

Ahogy arról korábbi cikkünkben írtunk: az állam 2019 elején került a Bahart tulajdonosai közé, majd 2019. augusztusban egy 6,6 milliárd forintos tőkeemeléssel elérte, hogy többségbe kerüljön, és így a tóparti tulajdonos önkormányzatok érdemben már nem tudnak beleszólni a társaság működésébe. A múlt héten arról adtak ki közleményt: a társaság igazgatósága kezdeményezi a 11 egységből álló vitorláskikötő-lánca üzemeltetésére kiírt pályázat visszavonását - az új cégvezető és a körzet kormánypárti országgyűlési képviselő eltérő nézeteket vall a témában.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!