A 11 kikötő üzemeltetését még szeptemberben hirdette meg a társaság, erről ebben a cikkben írtunk részletesen. Korábban arról is hírek jöttek, hogy gazdasági összefonódás lehet a milliárdos vállalkozó Szabados Zoltán, vagyis a hajózási cég elnöke és a többségi tulajdonos Magyar Turisztikai Ügynökség között.
Most a többségi tulajdonos magyar államot képviselő Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) megerősítette, hogy a visszavonást támogatni fogja, így a balatoni kikötők üzemeltetése továbbra is a Bahart feladata marad - fogalmaz a közlemény. Kitér arra is, hogy a lépést Witzmann Mihály, a térség fideszes országgyűlési képviselője kezdeményezésére javasolja az igazgatóság. A végső döntést a közgyűlésnek kell meghoznia.
A decemberben kinevezett új vezérigazgató, Veigl Gábor ugyanakkor szeretné felülvizsgálni az országgyűlési képviselő javaslatait. A pályázat felfüggesztése a fejlesztéseket nem befolyásolja, azaz a flotta megújítása, az új hajók beszerzése is folytatódik a tervek szerint, és hamarosan új kompok és személyszállító hajók építésére szerződnek - áll a közleményben.
Witzmann Mihály mindemellett azt mondta, hogy előzetesen már egyeztettek a pályázat visszavonásáról az üdülőrégió kormánypárti képviselői. "Az elmúlt időszakban vitorlázók és önkormányzatok is megkerestek engem és balatoni képviselőtársaimat a vitorláskikötők tervezett bérbeadásával kapcsolatban."
Szerinte a hajózási vállalat hatékony és nyereséges működése épp olyan fontos nekik, mint a térségben élők képviselete és kéréseik tolmácsolása. Ezért kormánypárti képviselőtársaival úgy döntöttek, hogy közös erővel próbálják meg elérni a kikötők üzemeltetésének újragondolását. Ennek szellemében kezdeményezett tárgyalást a Bahart újonnan kinevezett vezérigazgatójával - mondta.
Szóba kerültek a vitroláskikötők üzemeltetése mellett a dolgozói béremelések, a munkahelyi körülmények és az ösztönzési rendszer fejlesztése, az új hajók beszerzése, a jelenlegi flotta felújítása és a 175. jubileumi év tervezett programjai is. Witzmann Mihály hangsúlyozta, hogy „a baloldali ál- és rémhírekkel ellentétben a kikötők eladásáról eddig sem volt szó, csupán a bérbeadás szerepelt a Bahart tervei között.” Az új vezérigazgató döntése azonban lehet az is, hogy a társaság módosítja eredeti terveit, a bérbeadás pedig lekerül a napirendről - fogalmazott a politikus.