3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) igazgatósága kezdeményezi a 11 egységből álló vitorláskikötő-lánca üzemeltetésére kiírt pályázat visszavonását - áll a társaság pénteki közleményében. Az új cégvezető és a körzet kormánypárti országgyűlési képviselő eltérő nézeteket vall a témában.

A 11 kikötő üzemeltetését még szeptemberben hirdette meg a társaság, erről ebben a cikkben írtunk részletesen. Korábban arról is hírek jöttek, hogy gazdasági összefonódás lehet a milliárdos vállalkozó Szabados Zoltán, vagyis a hajózási cég elnöke és a többségi tulajdonos Magyar Turisztikai Ügynökség között. 

Most a többségi tulajdonos magyar államot képviselő Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) megerősítette, hogy a visszavonást támogatni fogja, így a balatoni kikötők üzemeltetése továbbra is a Bahart feladata marad - fogalmaz a közlemény. Kitér arra is, hogy a lépést Witzmann Mihály, a térség fideszes országgyűlési képviselője kezdeményezésére javasolja az igazgatóság. A végső döntést a közgyűlésnek kell meghoznia.

Értékes kikötőkről folyik a vita (fotó: MTI)
Értékes kikötőkről folyik a vita (fotó: MTI)

A decemberben kinevezett új vezérigazgató, Veigl Gábor ugyanakkor szeretné felülvizsgálni az országgyűlési képviselő javaslatait. A pályázat felfüggesztése a fejlesztéseket nem befolyásolja, azaz a flotta megújítása, az új hajók beszerzése is folytatódik a tervek szerint, és hamarosan új kompok és személyszállító hajók építésére szerződnek - áll a közleményben.

Witzmann Mihály mindemellett azt mondta, hogy előzetesen már egyeztettek a pályázat visszavonásáról az üdülőrégió kormánypárti képviselői. "Az elmúlt időszakban vitorlázók és önkormányzatok is megkerestek engem és balatoni képviselőtársaimat a vitorláskikötők tervezett bérbeadásával kapcsolatban."

Szerinte a hajózási vállalat hatékony és nyereséges működése épp olyan fontos nekik, mint a térségben élők képviselete és kéréseik tolmácsolása. Ezért kormánypárti képviselőtársaival úgy döntöttek, hogy közös erővel próbálják meg elérni a kikötők üzemeltetésének újragondolását. Ennek szellemében kezdeményezett tárgyalást a Bahart újonnan kinevezett vezérigazgatójával - mondta.

Szóba kerültek a vitroláskikötők üzemeltetése mellett a dolgozói béremelések, a munkahelyi körülmények és az ösztönzési rendszer fejlesztése, az új hajók beszerzése, a jelenlegi flotta felújítása és a 175. jubileumi év tervezett programjai is. Witzmann Mihály hangsúlyozta, hogy „a baloldali ál- és rémhírekkel ellentétben a kikötők eladásáról eddig sem volt szó, csupán a bérbeadás szerepelt a Bahart tervei között.” Az új vezérigazgató döntése azonban lehet az is, hogy a társaság módosítja eredeti terveit, a bérbeadás pedig lekerül a napirendről - fogalmazott a politikus.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!