2p

A sportszergyártó a jövőben sokkal jobban ráfekszik az outdoor felszerelések gyártására, míg egyes, kevésbé népszerű csapat- és teremsportokból kivonul. Igen, ennek is a koronavírus az oka.

2025-re a világ negyedik legnagyobb outdoorsport-márkájává akar felfejlődni az Adidas, miután a cég felismerte, hogy globálisan rohamosan nő a túrázás, síelés és egyéb kültéri sportok népszerűsége. A német vállalat célja, hogy felzárkózzon az iparágat vezető The North Face, Patagonia és Arc'teryx mellé, írja a Financial Times.

Kasper Rorsted Adidas-vezető azt mondta a lapnak, hogy cége jelenleg a Nike mögött a világ második legnagyobb sportszergyártója, de az outdoor alágazatban csak a hatodik-hetedik helyen tanyázik. A hangsúlyváltás közvetlen oka az, hogy a pandémia miatti lezárások következtében az emberek a teremsportok helyett a szabadban való sportolás felé fordultak. A súlypont-áthelyezés vesztesei egyes rétegsportok lesznek: az Adidas a jövőben kivonul a lacrosse és az ausztrál futball területéről, és visszafogja a jelenlétét a birkózásban és a krikettben.

Az Adidas Terrex néven gyárt outdooros termékeket, például túrázáshoz való esőkabátokat, túracipőket, ennek a vonalnak azonban Rorsted szerint egyelőre "egyszámjegyű" a részesedése a vállalat éves 19,8 milliárd eurós bevételéből. Hogy ezt növeljék, a Terrex a jövőben a már ismert termékei körét kibővíti, és teljes technikairuházat-palettával száll majd versenybe a kültérisportolók kegyeiért.

A termékkör-bővítést nem bízzák a véletlenre, tavaly leigazolták a The North Face-t tulajdonló VC Corporation másik ismert outdooros cégétől, az elsősorban a merinói gyapjúból készült aláöltözékekkel foglalkozó Icebreakertől Carla Murphyt, hogy felügyelje a Terrex bővítését. További albrand-erősítő lépésként az Adidas külön Terrex márkaboltok nyitását tervezi. Rorsted azt mondja, ennek a lépésnek kulcsszerepe lesz abban, hogy 2025-re 30 milliárd eurósra növeljék az Adidas éves bevételét. A Terrex értékesítésénél a 8-10 százalékos növekedés elérése a cél 2025-ig.

(FT)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!