2025-re a világ negyedik legnagyobb outdoorsport-márkájává akar felfejlődni az Adidas, miután a cég felismerte, hogy globálisan rohamosan nő a túrázás, síelés és egyéb kültéri sportok népszerűsége. A német vállalat célja, hogy felzárkózzon az iparágat vezető The North Face, Patagonia és Arc'teryx mellé, írja a Financial Times.
Kasper Rorsted Adidas-vezető azt mondta a lapnak, hogy cége jelenleg a Nike mögött a világ második legnagyobb sportszergyártója, de az outdoor alágazatban csak a hatodik-hetedik helyen tanyázik. A hangsúlyváltás közvetlen oka az, hogy a pandémia miatti lezárások következtében az emberek a teremsportok helyett a szabadban való sportolás felé fordultak. A súlypont-áthelyezés vesztesei egyes rétegsportok lesznek: az Adidas a jövőben kivonul a lacrosse és az ausztrál futball területéről, és visszafogja a jelenlétét a birkózásban és a krikettben.
Az Adidas Terrex néven gyárt outdooros termékeket, például túrázáshoz való esőkabátokat, túracipőket, ennek a vonalnak azonban Rorsted szerint egyelőre "egyszámjegyű" a részesedése a vállalat éves 19,8 milliárd eurós bevételéből. Hogy ezt növeljék, a Terrex a jövőben a már ismert termékei körét kibővíti, és teljes technikairuházat-palettával száll majd versenybe a kültérisportolók kegyeiért.
A termékkör-bővítést nem bízzák a véletlenre, tavaly leigazolták a The North Face-t tulajdonló VC Corporation másik ismert outdooros cégétől, az elsősorban a merinói gyapjúból készült aláöltözékekkel foglalkozó Icebreakertől Carla Murphyt, hogy felügyelje a Terrex bővítését. További albrand-erősítő lépésként az Adidas külön Terrex márkaboltok nyitását tervezi. Rorsted azt mondja, ennek a lépésnek kulcsszerepe lesz abban, hogy 2025-re 30 milliárd eurósra növeljék az Adidas éves bevételét. A Terrex értékesítésénél a 8-10 százalékos növekedés elérése a cél 2025-ig.
(FT)