5p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A gépjármű- és tartós bérleti szolgáltató teljesen új üzleti stratégiát mutatott be, a következő öt évben komoly hangsúlyt helyez egyebek mellett a fenntarthatóságra, Magyarországon pedig a mikromobilitás kerül fókuszba.

Az utóbbi években megjelenő új közlekedési szokások és mobilitási igények felforgatták a szolgáltatók portfólióját. A fogyasztói piacon megjelentek a különböző autómegosztók, de már közösségi kerékpárok, robogók és rollerek is színesítik a városi mobilitást a hagyományos autós- és tömegközlekedési módok mellett. A változásra már az üzleti életben is nyitottak: nem csak céges autót várnak a flottakezelők ügyfelei, hanem komplex megoldást keresnek a leghatékonyabb közlekedéshez, melyek cégen belüli juttatásként minden alkalmazottnak fontosak. Erre hazánkban elsőként az Arval Magyarország reagált: a tartós bérleti szolgáltatását hamarosan e-biciklikkel és e-rollerekkel bővíti a vállalati ügyfeleik számára.

Az elmúlt 30 évben a BNP Paribas támogatásával az Arval piacvezető, mobilitási szakértő vállalattá vált a teljeskörű gépjármű tartós bérleti szolgáltatók között. Nemzetközi felmérésük azt igazolta, hogy az utóbbi években megváltoztak az ügyfelek elvárásai a közlekedéssel, a mobilitással és a környezetvédelemmel kapcsolatban. Egyre nagyobb a kereslet új járművek kipróbálására – gondoljunk arra, hányan közlekedtek rollerrel 5 évvel ezelőtt és most –, de a fenntarthatóság sem opció, hanem elvárás már a felhasználók részéről, hiszen saját bőrükön tapasztalják a megváltozott környezeti hatásokat. A globális gazdaság is jelentős fordulatot vett: nagyobb hangsúlyt kapnak az együttműködések. Egy cégnek már nem kell egyedül küzdenie: egy üzleti célkitűzés vagy nonprofit tevékenység mozgatórugója is a partnerségben rejlik.

Forrás: Arval
Forrás: Arval

Ezekre a piaci kihívásokra és változásokra reagál az Arval, a piacvezető gépjármű tartósbérleti szolgáltató új, ötéves stratégiája, az Arval Beyond, mely 2020–2025 között határozza meg a fő irányokat az összes tagországban. Ilyen a 360°-os mobilitás is, melynek köszönhetően több országban már egyéni igényekhez szabva közlekedhetnek ügyfeleik: Svájcban komplex vasúti és közúti megoldást igényelhetnek, míg máshol a kerékpárbérlést építették portfóliójukba.  Céljuk továbbra is az, hogy az iparágban mintaként szolgáljanak a mobilitás területén. 

„Bár a magyar piac máshol tart, mint a nyugat-európai, már most is sok hazai ügyfél keresi az innovatívabb, zöldebb megoldásokat a flottájuk összeállításakor. Legfőbb feladatunknak azt tartjuk, hogy a nemzetközi vonalak mentén formáljuk, edukáljuk és bevezessük a hazai cégeket a fenntartható és hatékony mobilitás világába”

– mondta Gwenael Cevaer, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója. 

Bár a gépjárművek továbbra is központi helyet kapnak a cég életében, és 2025 végére a jelenleg nagyjából 1,3 millió gépjárműből álló flottájukat 2 milliósra szeretnék bővíteni, a mikromobilitási törekvéseik már több országban elindultak. A hazai leányvállalat Magyarországon elsőként tervezi a tartós bérleti szolgáltatások bevezetését költséghatékony e-bicikli és e-roller bérlés keretei között, azonban nem csak az eszközöket szeretnék rendelkezésre bocsátani, de töltési lehetőséget is biztosítanának majd a tudatos ügyfeleknek. Az egyeztetések utolsó körei zajlanak a parnercégekkel, így már nem kell sokat várni, hogy céges szinten is bérletbe vehetők legyenek ezek az új eszközök az Arvalnál. 

Az Arval a „Good for you, good for all” mottójával nemzetközi szinten a környezettudatos működésre szeretné felhívni a figyelmet: autós szolgáltatásaik terén is az elektromos és alternatív meghajtású járművek felé nyit a vállalat. 2025 végére nemzetközi szinten 500.000 elektromos autó bérbeadását tűzték ki célul mindamellett, hogy 2020-hoz képest 30%-kal szeretnék csökkenteni a CO2 kibocsátásukat. Miközben egyes észak-európai leányvállalatoknál az e-autók részaránya megközelíti a 40%-ot, az elmúlt évben már az hazai ügyfelek által rendelt járművek között is 50 százalékkal nőtt a tisztán elektromos autók száma. Gwenael Cevaer kiemelte, hogy a tartós bérletben használt céges autók mellé hamarosan dedikált töltési megoldások járnak majd.

A vállalat életében az Arval Beyonddal új időszámítás kezdődött. Ezt ünnepelve az Arval Magyarország stratégiai megállapodást kötött testvérvállalatukkal, a Magyar Cetelem Bankkal is – ennek keretében kedvező finanszírozási megoldások bevezetésén dolgoznak, ezzel megkönnyítve a bérelt autókat használó magánszemélyeknek a cégautó megvásárlását. Ez határozott lépés az Arvaltól abba az irányba, hogy a hagyományosan üzleti csatornákon működő autóértékesítést megnyissák a végfelhasználók felé. Ezen a téren még további fejlesztések és új lépések várhatók 2021-ben, viszont a most létrejött személyi kölcsön konstrukció már idén ősszel elérhetővé válik.

„Az Arval Beyond stratégia mentén az Arval Magyarország a fenntartható mobilitás és mikromobilitás irányába halad tovább: az elektromos és hibrid autókat az egyik kulcs termékünkké fejlesztenénk, és a továbbiakban minden együttműködésünk, termékünk és szolgáltatásunk során is ezt az elköteleződést tartjuk szem előtt.”

– foglalta össze a stratégia fő hazai célkitűzését Gwenael Cevaer.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!