4p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mert a koronavírus miatt nagyon visszaesett a BMW Csoport értékesítése, így viszont takarékoskodniuk kell.

Egy évvel elhalasztja a BMW a debreceni gyárának felépítését. Ezt Oliver Zipse, a BMW Csoport igazgatóságának elnöke jelentette be az autógyártó első negyedéves eredményének a közzétételét követő sajtótájékoztatón, melyről a Portfolio számolt be.

"Számunkra mindig a várható kereslet a releváns, ezért egy évvel elhalasztjuk a magyarországi gyár üzembe vételét. Alapvetően a jelenlegi helyzetben minden projektet felülvizsgálunk, ebbe beletartoznak az építkezések és a termékekkel kapcsolatos döntések is,"

mondta Zipse. A magyarországi BMW-üzemen kívül más projekteket is elhalasztunk, tette még hozzá Nicolas Peter igazgatósági tag.

Szijjártó Péter a Facebookon cáfol

1. A vállalat vezetőivel ma is egyeztettünk, arról biztosítottak minket, hogy természetesen továbbra is elkötelezettek a debreceni gyárépítés mellett.

2. Jövő pénteken Debrecenbe jönnek a gyár leendő vezetői és a beruházás irányítói, akikkel személyesen is fogunk megbeszélést folytatni.

3. A gyár építési munkálatai már most is zajlanak.

Mindkét állítás akár igaz is lehet, hiszen Zipse az üzembe vétel időpontjáról beszélt, míg a magyar külügyminiszter pedig arról, hogy az építkezés folyik és folytatódni is fog.

Odacsapott a korona

A BMW beszámolója szerint az első negyedévben jelentősen csökkentek a BMW csoport autóeladásai, az értékesítési árbevétel viszont kissé nőtt, de az elért nyereség némileg mérséklődött. A világgazdasági visszaesés és az autópiaci forgalom várható csökkenése tükrében a konszern az idén eladásainak és eredményének jelentős csökkenésére számít.

A BMW AG csoport értékesítési árbevétele 3,5 százalékkal 23,252 milliárd euróra emelkedett 22,462 milliárd euróról. Az adó előtti eredmény 4,7 százalékkal 798 millió euróra nőtt 762 millió euróról. A csoport 574 millió euró nettó nyereséget könyvelt el az első negyedévre, 2,4 százalékkal kisebbet a tavalyi 588 millió eurónál.

Az első negyedévben a BMW AG 477,1 ezer BMW márkájú autót értékesített, 20,6 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 600,6 ezernél. A motorkerékpár eladások száma 9,9 százalékkal 34,7 ezerre csökkent 38,6 ezerről.

A MINI márkájú autók eladása 23,4 százalékkal csökkent 64,4 ezerre 84,1 ezerről, a Rolls-Royce eladásai 27,2 százalékkal csökkent 853-ra 1172-ről. A BMW AG összesen 477,1 ezer autót értékesített az első negyedévben,

20,6 százalékkal kevesebbet az előző évi 600,6 ezernél.

A különböző elektromos modellekből a BMW 13,9 százalékkal többet értékesített mint az előző évben, 30,6 ezret. Az első negyedévben legyártott autók száma 584,1 ezer volt, 13,1 százalékkal kevesebb a tavalyi első negyedévi 672,0 ezernél.

Európában 221,0 ezer autót szállított le a BMW konszern az első negyedévben, 18,3 százalékkal kevesebbet a tavalyi 270,6 ezernél. Ezen belül Németországban 66,0 ezerre csökkent 8,8 százalékkal 72,3 ezerről a konszern eladott márkáinak a száma.

Az Egyesült Államokban 17,4 százalékkal 64,9 ezerre, Kínában 30,9 százalékkal 116,5 ezerre csökkent az első negyedévben eladott autók száma.

A BMW a világpiaci autóeladások 22 százalékos csökkenésére számít az idén.

Ezen belül az Európai Unióban 25 százalékkal, Németországban 21 százalékkal, Franciaországban 28 százalékkal, Olaszországban 35 százalékkal, Spanyolországban 32 százalékkal szűkül a piac. A brit piaci forgalom 23 százalékkal, az amerikai 27 százalékkal, a kínai 16 százalékkal csökkenhet az idén. A BMW ennek tükrében tavalyi 2,538 milliós autóeladásainak "jelentős" csökkenését várja. Hasonlóképpen motorkerékpárból is "lényegesen kevesebbet" fog értékesíteni a tavalyi 175 ezernél. Az éves adó előtti eredmény "jelentősen" elmarad majd a tavalyi 7,118 milliárd eurótól. A konszern alkalmazottainak száma pedig a tavalyi év végi 133 ezerről 126 ezerre csökken.

Az előkészítést a járvány sem szakította félbe

A gyár helyének tereprendezése után február közepén indulhattak el a cölöpözési, alapozási munkálatok. Márciusban, már a veszélyhelyzet kihirdetése után Salgó András a BMW Group Magyarország kommunikációét felelős vezetője azt nyilatkozta, hogy a pandémia ellenére sem állnak le a munkákkal.

A gyár dolgozóinak toborzását is nagy lendülettel végezték, már tavaly április elsején megjelentek az első álláshirdetések, a dolgozók keresését októberre még inkább felpörgették.

(Portfolio, MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!