2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Két hét múlva, február 13-án kezdődnek a debreceni BMW-gyár cölöpözési munkálatai, a beruházás első ütemében 460 ezer négyzetméter alapterületű épületet építenek meg - jelentették be egy szakkonferencián.

Két héten belül elkezdődnek a debreceni BMW-gyár építése, a cölöpözési munkálatokkal indulnak el. Póser Zoltán, a Debreceni Infrastruktúra Fejlesztő Kft. ügyvezetője a 11. Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián tartott előadásában elmondta, hogy a BMW-gyárnak otthont adó Debrecen melletti Észak-nyugati Gazdasági Övezet 400 hektáros területének előkészítésén tavaly január óta dolgoznak. Többek közt régészeti, lőszermentesítési és talajkiegyenlítési munkálatokat végeztek, melynek során 2,4 millió köbméter földet mozgattak meg és másfél kilométer dréncsövet fektettek le. Mára a munkálatok 80-90 százaléka elkészült, a teljes területet áprilisban adják át a német beruházónak.

Zajlik a környező ipari és közlekedési infrastruktúrát építése, amelynek keretében két új autópálya-leágazást építenek. Az északi, Józsa felőli leágazáson a gyár alapanyag ellátásának forgalma bonyolódik, a késztermék pedig nagyobbrészt a vasúti átrakónál távozik majd. A 354-es út végét meghosszabbítják a gyár bejáratáig, a 33-as utat pedig kétszer kétsávosítják. "A BMW-gyárnak gyakorlatilag három autópálya-lehajtója lesz" – emelte ki Póser Zoltán.

A 108-as vasúti vonalat bevezetik a gyár déli széléhez, ahol egy nagy kapacitású vasúti átrakót építenek kezdetben két, majd a fejlesztés második ütemében négy iparvágánnyal. Az, hogy külső szolgáltatásként viszik be az iparvágányt a gyár területére, a BMW-nek nagy rugalmasságot ad, minthogy nem szeli ketté a gyárt területét iparvágány, így nem akadályozza a további fejlesztéseket.

A BMW-gyár építési munkálatain és a kapcsolódó infrastrukturális fejlesztéseken az idei évtől kezdődően három éven át mintegy hatezer ember fog dolgozni, ebből 3500-4000-en a gyár területén és körülbelül kétezren az út- és vízelvezetési munkákon – mondta Póser Zoltán, kiemelve, hogy mindez komoly üzleti lehetőséget jelent a környező vállalkozásoknak a különböző szolgáltatások biztosítása – így elsősorban a lakhatás, az étkeztetés vagy a fuvarozás terén.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!