Folytatódott a Tesco csoportszintű forgalmának növekedése a cég 2018-2019-es pénzügyi évének első negyedében, de a közép-európai értékesítés az erős magyarországi teljesítmény ellenére is visszaesett, mindenekelőtt a lengyelországi és a szlovákiai nyitvatartási szabályozás módosításai miatt.
A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat a Londoni Értéktőzsdén pénteken közzétett beszámoló szerint a május 26-án zárult 13 hétben csoportszinten 1,8 százalékkal növelte forgalmát.
Az átlagon belül a nagy-britanniai és az írországi bolthálózat forgalmának értéke változatlan árfolyamon, összehasonlítható eladótérre számolva 3,5 százalékkal nőtt negyedéves alapon a vizsgált időszakban.
A közép-európai Tesco-hálózat értékesítése ugyanakkor 1 százalékkal csökkent, annak ellenére, hogy Magyarországon javult a cég teljesítménye. A Tesco pénteki beszámolója szerint Lengyelországban hat, Szlovákiában négy kereskedési nap esett ki az ünnepnapi nyitvatartás szigorítása miatt.
A Tesco pénteki beszámolója szerint a közép-európai értékesítés negyedéves visszaesésének oka az, hogy a vasárnapi és ünnepnapi nyitvatartás szigorításai miatt Lengyelországban hat, Szlovákiában négy kereskedési nappal kevesebb volt ebben a negyedévben, mint az előzőben.
A Tesco kimutatása szerint a cég összehasonlítható alapon számolt közép-európai értékesítési teljesítménye a tavalyi pénzügyi év négy negyedéve közül a legutóbbi háromban növekedett, 0,6, 0,8, illetve 0,4 százalékkal.
A Tesco a tavalyi pénzügyi év egészében kiugróan jól teljesített: az áprilisban közzétett egész éves beszámoló szerint a cég eredménye több mint a negyedével javult 2017-2018-ban, a közép-európai Tesco-hálózat eredménye pedig több mint a kétszeresére nőtt.
Az idei pénzügyi év első
negyedének értékesítési teljesítményéről szóló pénteki tájékoztatóhoz
fűzött kommentárjában Dave Lewis, a Tesco vezérigazgatója hangsúlyozta: a
cég a kitűzött növekedési terveknek megfelelően teljesít, és elégedett
az üzletmenet lendületével. Lewis, aki 2014 őszén vette át a cég
vezetését, azonnal teljes gazdálkodási fordulatot hirdetett meg, miután a
Tesco nem sokkal korábban több százmillió fontos eredmény-túlkönyvelési
botrányba keveredett, és a botrány kirobbanása után, 2015 februárjában
zárult teljes pénzügyi évéről 6,33 milliárd font (több mint 2300
milliárd forint) veszteséget jelentett. Ez volt a Tesco évszázados
történetének eddigi legrosszabb éves eredménye, és a modern brit
gazdaságtörténetben is az egyik legnagyobb éves vállalati veszteség.