3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mára már létfeltétel az online jelenlét. 

A kisvállalkozásoknak létfeltétel az online jelenlét, ami kiemelt versenyképességi tényezővé vált az elmúlt években – ismertette a Magyar Telekom kis- és középvállalkozások (kkv) szegmensének vezetője az Ipsos által a Telekom megbízásából készített reprezentatív kutatás eredményét. Sipos Tamás hozzátette: aki nincs az interneten vagy akinek a webes felülete nem rendelkezik a szükséges funkciókkal, az lemarad, mert „láthatatlan”.

A kisvállalkozást keresők közül tízből heten már az interneten teszik ezt. A megkérdezettek kétharmada, Budapesten háromnegyede, nem bízik meg olyan vállalkozásban, amelyről nem talál visszajelzést a neten. A többség szereti, ha a vásárlás, megrendelés, időpontfoglalás teljes folyamatát online intézheti. 

Létfeltétel, hogy online is jelen legyen egy cég
Létfeltétel, hogy online is jelen legyen egy cég
Fotó: Depositphotos

Az online jelenléttel kapcsolatos vásárlói igények közül a legfontosabb az árak megjelenítése, majd az óradíj, a gyors válaszadás, az értékelések feltüntetése, a kedvezmények, akciók, a nyitvatartás, a telefonszámon kívül más elérhetőség, illetve az időpontfoglalás következik. Főként a fiatal válaszadóknak fontos, hogy az adott honlap ott legyen az első keresési találatok között, ami a keresőoptimalizálás jelentőségére hívja fel a figyelmet.

A leggyakrabban az interneten a kutatás szerint online kereskedelmi szolgáltatást, egészségügyi szolgáltatásokat, vendéglátást, utazást keresnek az emberek. Ügyvédeket, jogászokat elsősorban honlapokon keresnek, a sport, az oktatás és a vendéglátás esetében viszont inkább a közösségi média az alapértelmezett keresőcsatorna. A Telekom kutatása megmutatta azt is, hogy a sport- és fitneszszolgáltatásoknál a TikTok is egyre inkább megkerülhetetlenné válik.

Sipos Tamás ismertette: a közösségimédia-jelenléttel kapcsolatban az első számú elvárás a hitelesség, amibe a negatív kommentek felvállalása is beletartozik (85 százalék szerint). A naprakész információközlés (84 százalék) és a gyors válaszadás (82 százalék) itt is alapkövetelmény, a közvetlen, barátságos stílus 77 százalék szerint fontos. A legkedveltebb formátum az írott szöveget messze megelőzve a kép és a videó – közölte.

A kutatás szerint a lakás- vagy kertfelújítással, karbantartással, illetve az autószereléssel foglalkozó kkv-k több mint 40 százaléka használ weboldalt. A kereskedelemben, valamint a jogi vagy pénzügyi szolgáltatások terén a weboldalak jelenléte a vállalkozások működésében inkább az átlagos 40 százalék alatti.

Sipos Tamás hangsúlyozta: a kisebb vállalkozások „digitális tuningja” régóta kiemelt célja a Telekomnak, ezért is csatlakozott partnerként a kkv-k digitális fejlődését segítő Demján Sándor „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” programhoz, amely a teljes hazai gazdaság digitális átalakulását felgyorsíthatja. A program nyújtotta lehetőségekkel a pályázó cégek gyakorlati segítséget kapnak a weboldalak és a közösségimédia-felületek arculati és tartalomfejlesztéséhez, a kibervédelmi, illetve az internetes értékesítést támogató szolgáltatások igénybevételéhez, vissza nem térítendő állami támogatással.

A kutatást – amely reprezentatív a 18-59 éves internetező magyar lakosságra – az Ipsos készítette a Telekom megbízásából 2025 februárjában 1016 fő online megkérdezésével.

(MTI) 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!