2019. szeptember 2. 14:14

Bankcsoportja 9 százalékkal magasabb, 26,3 milliárd forintos adózott nyereséget ért el 2019 első hat hónapjában, mint a tavalyi hasonló időszakban. Még ennél is jobban, 19 százalékkal, 2,7 milliárdra gyarapította profitját a K&H biztosítója.

A belga tulajdonú hitelintézet 250 milliárd forint hitelt helyezett ki 2019 első felében. A K&H vállalati hitelezése 10 százalékkal nőtt az első félévben, ami elmarad a bankszektor 16 százalékos átlagától. Nem úgy, mint a lakossági kihelyezései: jelzáloghitelekből 20, míg a személyi kölcsönökből 44 százalékkal többet nyújtott, mint az előző év azonos időszakában, míg az átlagos bankszektori emelkedés 13, illetve 29 százalékos volt.

Hitelállománya jobban nőtt, mint a betétállománya Hitelállománya jobban nőtt, mint a betétállománya

Az év elejétől elérhető NHP Fixből a K&H 21,5 milliárd forintnyit helyezett ki. Emellett 1650 új társasházi lakást finanszírozott, megújuló energiaforrásokat pedig több mint 17 milliárd forint értékben. Összességében hitelállományát a bank jobban tudta növelni, mint a betétit, ennek köszönhetően a hitel-betét arány tovább, 65 százalékra javult, ami azért kedvező, mert ez a mutató a mérethatékonyság egyik fontos mércéje.

Már a második félévhez tartozik, de jelentősége miatt mindenképpen megemlítendő, hogy a K&H 29 milliárd forint értékű babaváró hitelre szóló kérelmet fogadott be a program július 1-jei elindításától augusztus 31-éig. Ez 3 ezer darab hitelkérelmet jelent, ami azt jelenti, hogy az ügyfelek a maximális, 10 milliós összeget célozták meg. A babaváró hitelből egyébként több jött össze, mint a személyi kölcsönökből és a jelzáloghitelekből. A babaváró hitel iránti igények elsősorban a jelzáloghitelek iránti keresletet vetik vissza, mivel a legtöbb ügyfél az államilag támogatott forráslehetőséget alapvetően ingatlanvásárlásra használja fel.

A K&H-nál elhelyezett lakossági megtakarítások 6 százalékkal nőttek, szemben a piac 4 százalékos bővülési arányával. A Magyar Állampapír (MÁP) Pluszból augusztus végéig 100 milliárd forintot értékesített a K&H. Tapasztalataik szerint az ellenértékek 40 százalékát más állampapírok értékesítéséből, ugyancsak 40 százalék egyéb megtakarításokból csoportosították át, 20 százaléka viszont friss pénz.

A belga tulajdonú hitelintézet továbbra is nagy hangsúlyt helyez a digitális szolgáltatásokra. David Mouscheron elnök-vezérigazgató szerint egyre több K&H-ügyfél preferálja a mobilbankot. Mindenekelőtt annak köszönhetően, hogy néhány hete bevezették a személyi kölcsönök teljes online igénylését, amelynek keretében a kérelmező akár 5 perc alatt megkaphatja a kölcsönt. Eddig több mint 600 millió forint értékű személyi kölcsönre érkezett igény online.

Nagybank hozzájárult a K&H biztosító jelentős idei eredménynövekedéséhez, hogy miközben bevételei az első félévben 13 százalékkal nőttek, addig a költségei csak 5 százalékkal. A nem-üzletág díjbevétele 26,9 milliárd forintot tett ki, ez 32 százalékkal volt magasabb az előző év azonos időszakáénál, ami elsősorban a kötelező gépjárműfelelősség-biztosítási adó bevezetéséből (ami összevonás eredménye, az ügyfeleknek nem jelentett teheremelkedést), valamint a casco és a kkv-üzletág dinamikus növekedéséből fakad. Az élet-üzletágon belül a rendszeres, biztosítási egységhez kötött (unit-linked) termékek – beleértve a nyugdíjbiztosítást – értékesítése 44, a tisztán kockázati termékeké 23 százalékkal nőtt éves alapon.