2018. augusztus 30. 14:04
mfor.hu

A Facebook új szolgáltatást tesz elérhetővé világszinten, amelybe a felhasználókat is bevonják, akik pénzt kereshetnek.

A Google már korábban is lehetővé tette a partnereinek, hogy reklámbevételekre tegyenek szert. Az Adsense révén számos olyan oldal juthat pénzhez, amely befűzi a Google reklámkódjait. Ennél egy fokkal tovább mentek, amikor a Youtube-on a magas követői létszámmal rendelkező és nagy eléréseket produkáló csatornák tulajdonosaival külön megállapodást kötöttek. Ez az alapszintű bevételmegosztáson túl is juttat a tartalom előállítónaik jövedelmet.

Ez utóbbihoz kicsit hasonló megoldást vezet be a Facebook a Watch nevű szolgáltatás keretében. Ennek révén médiaóriások, de akár egyedül dolgozó vloggerek is indíthatnak olyan csatornákat, amelyekért fizet nekik a Facebook. Az elvárás az, hogy a tartalom előállítója legalább 10 ezer követővel rendelkezzen és a videóit 30 ezernél többen nézzék meg.

A lépés nem teljesen váratlan, egy ideje már Mark Zuckerberg is pedzegette, hogy szeretnék motiválni a felhasználókat a minél több és nézettebb tartalom előállítására. Az sem lényegtelen, hogy az év első felében óriási hullámokat verő adatvédelmi botrány miatt veszteségek érték a céget, és az is negatív hír volt, hogy a felhasználók növekedése a korábban vártnál rosszabb lesz.

Ezzel a lépéssel viszont be lehet a Facebookra hozni olyan "amatőr" tartalomelőállítókat, akik korábban csak a YouTube-on voltak jelen. Emellett arra is van elvileg lehetőség, hogy professzionális tartalmak jelenjenek meg, amelyeket akár ingyen, akár plusz fizetés ellénben tudnak a felhasználók követni. Ebbe az irányba tett nagy lépést az elmúlt hetekben egyébként a Facebook, amikor jelententették, hogy az indiai szubkontinens országaiba a következő három idényben a közösségi oldal közvetítheti a spanyol bajnokság meccseit. A mostani megállapodás szerint Afganisztánban, Bangladesben, Bhutánban, Indiában, a Maldív-szigeteken, Nepálban, Pakisztánban és Srí Lankán a Facebook kapta meg a La Liga meccseinek közvetítési jogát a Sony Pictures Network helyett. Egyik fél sem árulta el a szerződés összegét, de a Sony állítólag 32 millió dollárt fizetett a közvetítés jogáért 2014 és 2018 között.