2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Facebook új szolgáltatást tesz elérhetővé világszinten, amelybe a felhasználókat is bevonják, akik pénzt kereshetnek.

A Google már korábban is lehetővé tette a partnereinek, hogy reklámbevételekre tegyenek szert. Az Adsense révén számos olyan oldal juthat pénzhez, amely befűzi a Google reklámkódjait. Ennél egy fokkal tovább mentek, amikor a Youtube-on a magas követői létszámmal rendelkező és nagy eléréseket produkáló csatornák tulajdonosaival külön megállapodást kötöttek. Ez az alapszintű bevételmegosztáson túl is juttat a tartalom előállítónaik jövedelmet.

Ez utóbbihoz kicsit hasonló megoldást vezet be a Facebook a Watch nevű szolgáltatás keretében. Ennek révén médiaóriások, de akár egyedül dolgozó vloggerek is indíthatnak olyan csatornákat, amelyekért fizet nekik a Facebook. Az elvárás az, hogy a tartalom előállítója legalább 10 ezer követővel rendelkezzen és a videóit 30 ezernél többen nézzék meg.

A lépés nem teljesen váratlan, egy ideje már Mark Zuckerberg is pedzegette, hogy szeretnék motiválni a felhasználókat a minél több és nézettebb tartalom előállítására. Az sem lényegtelen, hogy az év első felében óriási hullámokat verő adatvédelmi botrány miatt veszteségek érték a céget, és az is negatív hír volt, hogy a felhasználók növekedése a korábban vártnál rosszabb lesz.

Ezzel a lépéssel viszont be lehet a Facebookra hozni olyan "amatőr" tartalomelőállítókat, akik korábban csak a YouTube-on voltak jelen. Emellett arra is van elvileg lehetőség, hogy professzionális tartalmak jelenjenek meg, amelyeket akár ingyen, akár plusz fizetés ellénben tudnak a felhasználók követni. Ebbe az irányba tett nagy lépést az elmúlt hetekben egyébként a Facebook, amikor jelententették, hogy az indiai szubkontinens országaiba a következő három idényben a közösségi oldal közvetítheti a spanyol bajnokság meccseit. A mostani megállapodás szerint Afganisztánban, Bangladesben, Bhutánban, Indiában, a Maldív-szigeteken, Nepálban, Pakisztánban és Srí Lankán a Facebook kapta meg a La Liga meccseinek közvetítési jogát a Sony Pictures Network helyett. Egyik fél sem árulta el a szerződés összegét, de a Sony állítólag 32 millió dollárt fizetett a közvetítés jogáért 2014 és 2018 között.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!