2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Facebook új szolgáltatást tesz elérhetővé világszinten, amelybe a felhasználókat is bevonják, akik pénzt kereshetnek.

A Google már korábban is lehetővé tette a partnereinek, hogy reklámbevételekre tegyenek szert. Az Adsense révén számos olyan oldal juthat pénzhez, amely befűzi a Google reklámkódjait. Ennél egy fokkal tovább mentek, amikor a Youtube-on a magas követői létszámmal rendelkező és nagy eléréseket produkáló csatornák tulajdonosaival külön megállapodást kötöttek. Ez az alapszintű bevételmegosztáson túl is juttat a tartalom előállítónaik jövedelmet.

Ez utóbbihoz kicsit hasonló megoldást vezet be a Facebook a Watch nevű szolgáltatás keretében. Ennek révén médiaóriások, de akár egyedül dolgozó vloggerek is indíthatnak olyan csatornákat, amelyekért fizet nekik a Facebook. Az elvárás az, hogy a tartalom előállítója legalább 10 ezer követővel rendelkezzen és a videóit 30 ezernél többen nézzék meg.

A lépés nem teljesen váratlan, egy ideje már Mark Zuckerberg is pedzegette, hogy szeretnék motiválni a felhasználókat a minél több és nézettebb tartalom előállítására. Az sem lényegtelen, hogy az év első felében óriási hullámokat verő adatvédelmi botrány miatt veszteségek érték a céget, és az is negatív hír volt, hogy a felhasználók növekedése a korábban vártnál rosszabb lesz.

Ezzel a lépéssel viszont be lehet a Facebookra hozni olyan "amatőr" tartalomelőállítókat, akik korábban csak a YouTube-on voltak jelen. Emellett arra is van elvileg lehetőség, hogy professzionális tartalmak jelenjenek meg, amelyeket akár ingyen, akár plusz fizetés ellénben tudnak a felhasználók követni. Ebbe az irányba tett nagy lépést az elmúlt hetekben egyébként a Facebook, amikor jelententették, hogy az indiai szubkontinens országaiba a következő három idényben a közösségi oldal közvetítheti a spanyol bajnokság meccseit. A mostani megállapodás szerint Afganisztánban, Bangladesben, Bhutánban, Indiában, a Maldív-szigeteken, Nepálban, Pakisztánban és Srí Lankán a Facebook kapta meg a La Liga meccseinek közvetítési jogát a Sony Pictures Network helyett. Egyik fél sem árulta el a szerződés összegét, de a Sony állítólag 32 millió dollárt fizetett a közvetítés jogáért 2014 és 2018 között.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!