Közel 488 milliárd forintos nettó bevétellel zárta a múlt évet a jelenleg több mint 230 üzletet működtető magyarországi Penny. Ez az összeg közel 21 százalékos emelkedésnek felel meg az egy évvel korábbi több mint 403 milliárd forintos szinthez képest.
Fotó: Penny
Az eladott áruk beszerzési értéke hasonló mértékben, alig töb mint 20 százalékkal 361,2 milliárd forintra nőtt az 2022-es 303 milliárdról. Sokkal többet költött a boltlánc a dolgozóira is: a béreket és járulékokat is magában foglaló személyi ráfordítások meghaladták a 35 milliárd forintot, ami 18,5 százalékkal nagyobb összeg az egy évvel korábbi 29,5 milliárdnál. A tavalyi ágazati különadó 16,7 milliárdba került, ami 27 százalékkal haladja meg az előző évi 13,1 milliárdot.
Az adózott eredmény pluszba fordult: a 2022-es 155 milliós mínusszal szemben a múlt évben 4,3 milliárd forint lett. Utóbbi összeget a társaság az eredménytartalékba helyezi, azaz nem fizeti ki osztalékként a tulajdonosának, a német Rewe-csoportnak.