Közel 488 milliárd forintos nettó bevétellel zárta a múlt évet a jelenleg több mint 230 üzletet működtető magyarországi Penny. Ez az összeg közel 21 százalékos emelkedésnek felel meg az egy évvel korábbi több mint 403 milliárd forintos szinthez képest.
Az eladott áruk beszerzési értéke hasonló mértékben, alig töb mint 20 százalékkal 361,2 milliárd forintra nőtt az 2022-es 303 milliárdról. Sokkal többet költött a boltlánc a dolgozóira is: a béreket és járulékokat is magában foglaló személyi ráfordítások meghaladták a 35 milliárd forintot, ami 18,5 százalékkal nagyobb összeg az egy évvel korábbi 29,5 milliárdnál. A tavalyi ágazati különadó 16,7 milliárdba került, ami 27 százalékkal haladja meg az előző évi 13,1 milliárdot.
Az adózott eredmény pluszba fordult: a 2022-es 155 milliós mínusszal szemben a múlt évben 4,3 milliárd forint lett. Utóbbi összeget a társaság az eredménytartalékba helyezi, azaz nem fizeti ki osztalékként a tulajdonosának, a német Rewe-csoportnak.