A zrt. a megfelelő társasági forma egy Wizz Air méretű vállalat számára – indokolták az átalakulást az mfor.hu érdeklődésére a fapados légitársaságánál.
A 2003 júniusában alapított cég különösen az utóbbi években ugrott nagyot, azt azonban nem tudni, miért pont most látták úgy, hogy kinőtték a kft-s keretet. Míg a 2013 áprilisától 2014 márciusáig tartó üzleti évet még közel 311 milliárd forintos árbevétel mellett 32 milliárdos adózott nyereséggel zárta a WizzAir, addig forgalma 2017-2018-ra már több mint a duplájára, 667,5 milliárdra emelkedett, profitja pedig még ennél is jobban, csaknem 89 milliárdra.
S tavalyi utasforgalmi számai a bővülés folytatódására utalnak. Közel 34 millióan repültek ugyanis a WizzAir gépein 2018-ban, csaknem 20 százalékkal többen, mint 2017-ben, ami rekord a cég történetében. Ezzel egyébként teljesítették az üzleti tervüket. A gépek átlagos kihasználtsága 92,4 százalékos volt a Wizz Air járatain tavaly, 1 százalékponttal magasabb a tavalyelőttinél.
Az átalakulásához szükséges vagyonmérleg- és leltár-tervezetek szerint egyébként a 188 ezer eurós jegyzett tőkéjű WizzAir saját tőkéje 2018. szeptember 30-án 1,3 milliárd eurót tett ki, kötelezettségei pedig 515 millió euróra rúgtak, amelyek csaknem teljes egészében rövid lejáratúak voltak.
A jelenleg közel 1100 milliárd forint körüli piaci értékű vállalat eredményeiből 2015 februárjától külső befektetők is részesedhetnek, azóta forognak a WizzAir anyacégének, a Jersey-szigeten bejegyzett Wizz Air Holdingsnak a részvényei a londoni értéktőzsdén. Évek óta felmerül ugyan, hogy a Budapesti Értéktőzsdén is elérhetők legyenek a fapados cég papírjai, s erről már többször is folytak tárgyalások, ám ez ügyben még nem sikerült előrelépni. S bár első ránézésre a kft-ből zrt.-vé való átalakulásból arra lehetne következtetni, hogy az a nyilvános részvénytársasággá való átalakulást készíti elő, a WizzAir továbbra sem tervezi részvényei bevezetését a BÉT-re – jelentették ki a cégnél az mfor.hu érdeklődésére.