A Fővárosi Közgyűlés szerdai rendkívüli ülésén felkérte Tarlós István főpolgármestert, hogy a Lánchíd, a várhegyi alagút és a Clark Ádám tér egyidejű felújítása érdekében kezdeményezzen tárgyalásokat a kormánnyal a hiányzó források biztosításáról.
A testület egyhangúlag döntött arról, hogy a Lánchíd, a várhegyi alagút és a Clark Ádám tér felújítása egy ütemben történjen meg úgy, hogy a feladatot rövidebb idő alatt, valamint megfelelő ütemezéssel egyidejűleg kell kivitelezni, amennyiben a szükséges források rendelkezésre állnak. A közgyűlés felkérte Tarlós Istvánt, hogy a rekonstrukcióhoz szükséges, még hiányzó forrás biztosítása érdekében tárgyalásokat kezdeményezzen és folytasson a kormánnyal, amelynek eredményéről legkésőbb a jövő évi költségvetési javaslatot tárgyaló közgyűlési ülésen adjon tájékoztatást.
A Tarlós István által jegyzett előterjesztésben emlékeztettek: pénzügyi okokból az a közgyűlési döntés született áprilisban, hogy első ütemként a Lánchíd és a villamos- és közúti aluljáró, második ütemként a várhegyi alagút és a Clark Ádám tér felújítása történik meg.
Az első ütemhez szükséges mintegy 16,4 milliárd forint a főváros idei költségvetésében rendelkezésre áll. A második ütemhez szükséges források a 2022-2024. évekre lettek számításba véve.
Mint az elfogadott javaslatban írták, a közgyűlés döntését követő időszakban a városvezetésben felmerült, hogy milyen feltételek rendelkezésre állása esetén lehetne a teljes feladatot rövidebb idő alatt, egy projekt keretében, valamint megfelelő ütemezéssel egyidejűleg végrehajtani.
A következő hónapok lehetőséget adnak arra, hogy "sorra vegyük azokat a feltételeket", melyekkel biztosítani lehet az alagút és a tér felújításához szükséges források mielőbbi megteremtését. "Alapozva arra, hogy a kormány kiemelt figyelmet fordít többek között a fővárosi közlekedést érintő fejlesztésekre, indokolt, hogy a már megkezdett egyeztetéseken tárgyaljunk a hiányzó forrás mielőbbi megteremtésének a lehetőségéről" - fogalmaztak, hozzátéve, hogy ez egyben kizárhatja "a közvélemény irreális kivitelezési időigényekkel történő felesleges riogatását".
A szükséges anyagi fedezet rendelkezésre állása esetén az alagút és a tér rekonstrukciós munkálatai a jelenleg tervezettől korábban, szándékuk szerint 2019-től megkezdődhetnének, így a teljes felújítás körülbelül három év alatt megvalósítható. Feltételezve a kivitelezés 2019-2020-as kezdését, a befejezés 2021-2022-re várható.