6p

A Coca-Cola HBC Magyarország Caffè Vergnano márkájával 2025 júniusától új szintre emeli a hazai kávézókultúra fejlesztését: a Women in Coffee program debütálásával egyszerre nyújt komplex képzési programot a vendéglátó szektor számára és indít társadalmi érzékenyítő, szemléletformáló kampányt. A program kiemelt célkitűzései között szerepel a női baristák szakmai fejlesztése is. A vállalat az elmúlt években a HoReCa szektorban a TOP 3 szereplő közé került a hazai kávépiacon.

A Caffè Vergnano prémium olasz kávémárkát kizárólagosan forgalmazó Coca-Cola HBC Magyarország anyacége 2021 októberében vásárolt 30 százalékos részesedést a családi tulajdonban lévő Casa del Caffè Vergnano vállalatban, és 2022 januárja óta forgalmazza Magyarországon a Caffè Vergnano prémium olasz kávétermékeit. A vállalat az elmúlt két évben megduplázta vendéglátó partnereinek számát, így mára 550 egységgel büszkélkedhet, a szektorban értékesített volumen pedig 2024 év végéig 55 százalékkal haladta meg a megelőző év mutatóit.

A Coca-Cola HBC Magyarország az elmúlt években komoly erőforrásokat fektetett a hazai kávékultúra fejlesztésébe, ennek keretében pedig abba, hogy vendéglátóipari partnereit megtanítsa a magas minőségű kávék készítésére. 2020 óta a vállalat több mint 3000 képzési órát fordított vevői szakmai képzésébe, illetve partnerei több mint 4000 alkalmazottjának nyújtott professzionális barista tréninget. A Coca-Cola HBC Magyarország komplex szolgáltatást nyújt vevőpartnerei számára: prémium kategóriás kávégépeket, őrlőket, logózott csészéket, poharakat és a vendégek kiszolgálásához kapcsolódó egyéb eszközöket kínál. Emellett marketing támogatást, barista tréninget, szezonális recepteket és teljeskörű szerviz szolgáltatást is biztosít a vele szerződésben álló vállalkozásoknak.

2025 júniusától a vállalat új szintre emeli a hazai kávékultúra fejlesztését: a Women in Coffee program debütálásával egyszerre nyújt komplex képzési programot a vendéglátó szektor számára és indít szemléletformáló kampányt a fogyasztók irányába.

A Women In Coffee program

Meglepően sok nő dolgozik a kávéiparban. A kávéültetvények munkásainak 70 százaléka nő, a kávéfarmok negyede női kézben van. Mindennek ellenére továbbra is erős esélyegyenlőtlenség tapasztalható a nők és a férfiak között az oktatáshoz, pénzügyi szolgáltatásokhoz való jog és a kereskedelmi lehetőségek terén. A Women In Coffee (Nők a Kávéiparban) a Caffè Vergnano márka globális társadalmi felelősségvállalás projektje, amelyet a tulajdonos és vezérigazgató Carolina Vergnano indított útjára 2018-ban. A program együttműködő partnere az International Women’s Coffee Alliance (IWCA).

Carolina Vergnano tulajdonosnak fontos a nőkre fókuszálni
Carolina Vergnano tulajdonosnak fontos a nőkre fókuszálni
Fotó: Caffee Vergnano

„Ez a számomra kiemelten fontos projekt eredetileg a kávéültetvényeken dolgozó nők élet- és munkakörülményeinek támogatására alakult, mára azonban globális célja a nők szerepvállalásának erősítése és a nemek közötti egyenlőség előmozdítása. Azokban az országokban, ahol a kávétermelés nem lehetséges, a program olyan közösségeket és vállalkozásokat támogat, amelyek aktívan tesznek a nők társadalmi, illetve gazdasági helyzetének javításáért, lehetőségeik kiterjesztéséért” – mondta el Carolina Vergnano.

Olaszországban már több éve sikeresen működik a projekt: a partner kávézókban elérhető pink kollekció (csészék, poharak és más merchandising eszközök) elemeinek megvásárlásával a vendégek közvetlenül is támogathatják a kávéfarmokon dolgozó nőket.

Egyedülálló kezdeményezés a hazai vendéglátó szektor számára

2025 júniusában Coca-Cola HBC Magyarország elindítja a Women In Coffee program hazai lábát, amelynek célja a résztvevő vendéglátó partnerek szakmai fejlesztése és társadalmi érzékenyítése. Zászlóshajó Women in Coffee üzletek kialakítása a terv Budapest mellett olyan városokban, mint Szeged, Pécs, vagy a Balaton környéke, ahol a fogyasztóközönség is nyitottnak mutatkozik egy újfajta, a társadalmi felelősségvállalást felkaroló koncepció megismerésére és befogadására. A vállalat teljeskörű szakmai és marketing támogatást ad a szigorú kritériumok alapján kiválasztott, csatlakozó vendéglátó partnereknek, akik többek között limitált kiadású kávét, speciális barista eszközöket és marketing támogatást kapnak a rózsaszín kávézók kialakításához. Továbbá a vendéglátó tulajdonosok üzleti tervük elkészítéséhez és marketing tevékenységükhöz is komoly segítséget kapnak.

Emellett a program kifejezett fókuszt helyez a résztvevő HoReCa egységek által delegált többségében női képviselőnek személyre szabott tréningeken és professzionális barista képzésen való részvételére, így támogatva a képzett női baristák szakmai fejlődését a szektorban.

Hogyan segít a hazai program a HoReCa szektor kihívásain?

A vendéglátás szektor egy kifejezetten minőség-érzékeny terület, hiszen nagyon sok múlik a vendéget kiszolgáló személyzet felkészültségén, valamint azon, hogy milyen alapanyaggal, receptúrákkal és eszközökkel dolgozik. A vállalat szakembereinek tapasztalatai szerint a vendéglátásban a napi kihívások kezelése mellett (munkaerő- bevonzás és -megtartás, hatékony költség- és bevétel menedzsment, fennmaradás az éles versenyben) a HoReCa tulajdonosoknak alig, vagy egyáltalán nem marad idejük arra, hogy hosszú távú terveket gyártsanak. Ilyen volna például az alkalmazottak kávé szakértelmének fejlesztése, a professzionális barista képesítés megszerzése vagy megkülönböztető marketing eszközök beemelése a vállalkozásukba.

„Nagy várakozással tekintek a programmal kapcsolatos magyarországi tervekre, hiszen itt az érzékenyítésen és társadalmi felelősségvállaláson túl a Women In Coffee program egyszerre nyújt üzleti, szakmai és marketingkommunikációs támogatást a résztvevő vendéglátós partnereknek. A Caffè Vergnano kiváló minőségű kávétermékeivel együtt így valódi változást vihetnek az üzletmenetükbe” – magyarázza a programhoz való csatlakozás előnyeit Carolina Vergnano, a Caffè Vergnano tulajdonosa és vezérigazgatója.

A hazai programot egy zártkörű eseményen mutatták be 2025. június 5-én a BOATanic hajó fedélzetén, a meghívott sajtó, valamint a programban részt vevő HoReCa tulajdonosok és a Coca-Cola HBC Magyarország más kulcs vendéglátópartnerei körében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!