3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Piszke Kft. papírdobozban, teljesen lebomló csomagolás mellett kínálja a néhány éve a hazai piacról eltűnt higiéniai márkákat.

A cégbíróság 2019 márciusában jegyezte be, hogy a Nord-Paper Ipari és Kereskedelmi Kft.-t Magyar Piszke Papír Ipari és Kereskedelmi Kft.-re keresztelték át. Ez már a harmadik névváltozás, a cég 1994 szeptemberében még Forest Papírkereskedelmi Kft.-ként alakult, majd 1998-tól Forest-Papír Ipari és Kereskedelmi Kft.-ként működött egészen 2016-ig, attól kezdve volt Nord-Paper. Abban az évben adta el tulajdonosa, Bodrogai Ferenc a cég lakossági üzletágát az olasz Sofidelnek, vállalva, hogy három évig nem árusít higiéniai papírokat a háztartásoknak, kizárólag közületeknek és szállodáknak, éttermeknek, kávéházaknak. Ez a versenytilalmi moratórium járt le idén márciusban, s döntött úgy Bodrogai, hogy visszatér a lakossági piacra.

Műanyagmentes, papírdobozos csomagolás
Műanyagmentes, papírdobozos csomagolás

Fotó: Piszke Papír

Méghozzá a hagyományos nejlon helyett a környezetbarát papírdobozban csomagolva a higiéniai termékeket, amelyeket az időközben megvásárolt régi márkák – Crepto és Szilvia – alatt értékesít. Egyelőre kisebb magyarországi üzletekben, de a nemrég megkötött megállapodás szerint hamarosan az Auchan-áruházakban is.

Tudta?

Egyetlen négyfős család egy évben csak a toalettpapír csomagolásának kidobásával 7 négyzetméternyi nejlonszemetet termel. Ha kiterítenénk azt a műanyag mennyiséget, amit a magyar lakosság csak a toalettpapír csomagolásával egy évben megtermel, lefedhetnénk vele Budakalászt. A magyar lakosság egy év alatt fejenként közel 10 kilogramm higiéniai papírt fogyaszt el.

„Az alacsony áron kínált, rossz minőségű, környezetszennyező termékek helyett az egyre tudatosabb fogyasztók a jó ár-érték arányú fogyasztási cikkeket keresik. Egyre nő az igény a környezeti szempontból fenntartható termékek iránt és ez a fogyasztói elvárás a higiéniai papírok piacán is megjelenik” – indokolta Bodrogai Ferenc a mai sajtótájékoztatóján, miért döntött úgy, hogy nejlon helyett papírdobozokba csomagolják a termékeiket.  

A Dunapackkal együttműködésben készített papírdobozok újrahasznosított és újrahasznosítható alapanyagokból készülnek. A csomagolás tervezésénél ügyeltek arra is, hogy a dobozok egyneműek legyenek, ami megkönnyíti az újrahasznosítást. A doboz konstrukcióját úgy alakították ki, hogy annak alapanyagigénye a lehető legkisebb legyen, miközben figyelmet fordítottak arra, hogy az áru teljesen illeszkedjen a raklaphoz. Így a raklapot a lehető legjobban ki lehet használni, ami ismét csak csökkenti a csomagolás ökológiai lábnyomát.

Az új típusú higiéniai papírok gyártását lehetővé fejlesztés 1 milliárd forintjába került a társaságnak, amelynek megtérülésére öt éven belül számítanak – közölte az Mfor.hu kérdésére Bodrogai Ferenc. Bár a cég Forrest Papír-korában tízmilliárd forint feletti forgalmával a hazai piac egynegyedét fedte le, ma már megelégednének tíz százalék körüli részesedéssel. Erre az évre 7 milliárd forintos árbevételt terveznek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!