2019. május 29. 16:07

A Magyar Piszke Kft. papírdobozban, teljesen lebomló csomagolás mellett kínálja a néhány éve a hazai piacról eltűnt higiéniai márkákat.

A cégbíróság 2019 márciusában jegyezte be, hogy a Nord-Paper Ipari és Kereskedelmi Kft.-t Magyar Piszke Papír Ipari és Kereskedelmi Kft.-re keresztelték át. Ez már a harmadik névváltozás, a cég 1994 szeptemberében még Forest Papírkereskedelmi Kft.-ként alakult, majd 1998-tól Forest-Papír Ipari és Kereskedelmi Kft.-ként működött egészen 2016-ig, attól kezdve volt Nord-Paper. Abban az évben adta el tulajdonosa, Bodrogai Ferenc a cég lakossági üzletágát az olasz Sofidelnek, vállalva, hogy három évig nem árusít higiéniai papírokat a háztartásoknak, kizárólag közületeknek és szállodáknak, éttermeknek, kávéházaknak. Ez a versenytilalmi moratórium járt le idén márciusban, s döntött úgy Bodrogai, hogy visszatér a lakossági piacra.

Műanyagmentes, papírdobozos csomagolás Műanyagmentes, papírdobozos csomagolás

Fotó: Piszke Papír

Méghozzá a hagyományos nejlon helyett a környezetbarát papírdobozban csomagolva a higiéniai termékeket, amelyeket az időközben megvásárolt régi márkák – Crepto és Szilvia – alatt értékesít. Egyelőre kisebb magyarországi üzletekben, de a nemrég megkötött megállapodás szerint hamarosan az Auchan-áruházakban is.

Tudta?

Egyetlen négyfős család egy évben csak a toalettpapír csomagolásának kidobásával 7 négyzetméternyi nejlonszemetet termel. Ha kiterítenénk azt a műanyag mennyiséget, amit a magyar lakosság csak a toalettpapír csomagolásával egy évben megtermel, lefedhetnénk vele Budakalászt. A magyar lakosság egy év alatt fejenként közel 10 kilogramm higiéniai papírt fogyaszt el.

„Az alacsony áron kínált, rossz minőségű, környezetszennyező termékek helyett az egyre tudatosabb fogyasztók a jó ár-érték arányú fogyasztási cikkeket keresik. Egyre nő az igény a környezeti szempontból fenntartható termékek iránt és ez a fogyasztói elvárás a higiéniai papírok piacán is megjelenik” – indokolta Bodrogai Ferenc a mai sajtótájékoztatóján, miért döntött úgy, hogy nejlon helyett papírdobozokba csomagolják a termékeiket.  

A Dunapackkal együttműködésben készített papírdobozok újrahasznosított és újrahasznosítható alapanyagokból készülnek. A csomagolás tervezésénél ügyeltek arra is, hogy a dobozok egyneműek legyenek, ami megkönnyíti az újrahasznosítást. A doboz konstrukcióját úgy alakították ki, hogy annak alapanyagigénye a lehető legkisebb legyen, miközben figyelmet fordítottak arra, hogy az áru teljesen illeszkedjen a raklaphoz. Így a raklapot a lehető legjobban ki lehet használni, ami ismét csak csökkenti a csomagolás ökológiai lábnyomát.

Az új típusú higiéniai papírok gyártását lehetővé fejlesztés 1 milliárd forintjába került a társaságnak, amelynek megtérülésére öt éven belül számítanak – közölte az Mfor.hu kérdésére Bodrogai Ferenc. Bár a cég Forrest Papír-korában tízmilliárd forint feletti forgalmával a hazai piac egynegyedét fedte le, ma már megelégednének tíz százalék körüli részesedéssel. Erre az évre 7 milliárd forintos árbevételt terveznek.

Cetelem MKB Cib Tov·bbi aj·nlatok