Tényeket nélkülöző, pusztán politikai motivációjú kampány zajlik a Magyarországon befektetni kívánó német vállalatok elbizonytalanítása érdekében, ami már megy át egyfajta érzelmi zsarolásba - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Budapesten az MTI szerint. A tudósításban azonban nem nevezték meg, hogy kik végzik ezt az úgynevezett zsarolást.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető a DialogUngarn német-magyar gazdasági szervezet rendezvényén napjaink nehézségeit ecsetelte, és úgy vélekedett, hogy Európa a modernkori történelme során nem szembesült egyszerre annyira súlyos biztonsági és gazdasági kihívásokkal, mint most.
Beszédében rámutatott, hogy az ukrajnai háború árát az egész kontinens fizeti a szárnyaló energiaárak és infláció következtében, ez pedig sokat ártott az európai versenyképességnek, mivel például Kínában az áram ára a harmada, az Egyesült Államokban a földgáz ára a hetede az itteninek.
"A nyugati szövetségi rendszerek tagjai vagyunk, ugyanakkor a keleti nyitás politikája miatt politikailag soha nem idegenítettük el magunktól a keleti vállalatokat. De mindig azt mondtuk, hogy nem érdekes, hogy egy vállalat honnan jön, egy dolog számít, hogy be kell tartani a szabályokat" - fogalmazott.
Majd rámutatott, hogy Németországon és Kínán kívül egyedül Magyarországon van jelen gyártókapacitással mindhárom nagy német prémium autómárka, ahogyan már most itt működik a világ hét legnagyobb elektromos akkumulátorgyártójából három, és a kapacitások tovább fognak bővülni.
"Ezekért a beruházásokért, amelyek eldöntik, hogy mely ország lesz sikeres az elkövetkező időszakban, hatalmas verseny van. És a kérdés nem az, hogy lesznek-e elektromos akkumulátorgyárak, hanem az, hogy hol lesznek Európában" - szögezte le. A miniszter megerősítette, hogy a kormány küzd ezek hazánkba vonzásáért, hogy Magyarország tudjon az újabb egységekből profitálni, ne más.
"Ebben a versenyben mindenfajta eszközöket bevetnek a versenyzők. És ezen eszközök között vannak tisztességes meg vannak kevésbé tisztességes eszközök. Vannak nagyon komoly törekvések arra nézve is, hogy a német vállalatokat elbizonytalanítsák abban, hogy érdemes-e Magyarországra jönni, érdemes-e Magyarországon maradni, érdemes-e Magyarországon újra beruházni" - mondta.
Kiemelte: ezen törekvések mögött nyilvánvalóan politikai motiváció áll, nem ténybeli alapokon nyugvó kampány zajlik Magyarországgal szemben, hiszen itt a legalacsonyabbak a munkát terhelő adók, itt a legstabilabb a politikai rendszer Európában, és a kormány mindig teljesíti a beruházóknak tett ígéreteit.
"Azt látjuk, hogy ez most már megy át egyfajta zsarolásba, egyelőre még csak az érzelmi zsarolás látható. Hogy mi nem látható ebből, azt nem tudjuk, de az érzelmi zsarolás már látható. Azt mondják az itt lévő német vállalatoknak, hogy 'ugye ti sem gondoljátok, hogy egy ilyen rendszert kéne fenntartani?'" - tette hozzá.
(MTI)