A Budapest Airport felelős gazdálkodásának és a társaság koronavírus-járványból való kilábalásáért tett intenzív erőfeszítéseinek köszönhetően a repülőtér-üzemeltető a COVID utáni második nyereséges évét zárta tavaly. A társaság a 2023-as évet 337,8 millió euró nettó árbevétel mellett nettó 74 millió euró nyereséggel zárta, és a COVID alatt felhalmozott veszteségét az elmúlt két év alatt 47 millió euróra csökkentette.
A javuló utas- és áruforgalmi adatoknak köszönhetően a pénzügyi eredmények alapján most már egyértelműen kijelenthető, hogy a Budapest Airport 4 év után leküzdötte a koronavírus-járvány okozta súlyos nehézségeket. 2020 és 2021, két nagyon nehéz év után a társaság már 2022-ben elindult a kilábalás útján, azonban a veszteségekből csak részben sikerült lefaragnia.
Tavaly az utasforgalom túlszárnyalta az előzetes várakozásokat, 14,7 millió utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ami a járvány előtti utasforgalom 91 százaléknának visszaépülését jelenti. A légiáru mennyisége soha nem látott rekordot döntött, a BUD Cargo City több mint 200 000 tonna árut kezelt. A vállalat előzetes prognózisai alapján 2024-ben a budapesti repülőtéren megforduló utasok száma meg fogja haladni a rekordévnek számító 2019-es adatokat és megközelíti majd a 17 milliót, a cargo volumen pedig egy újabb mérföldkövet, a 240 000 tonnát is elérheti.
Mindezek az eredmények a vállalat 2023-as pénzügyi mutatóin is tetten érhetők: a Budapest Airport a tavalyi évet 2022-höz képest 20 százalékkal nagyobb, 337,8 millió euró nettó árbevétellel zárta. Az adózott eredmény 74 millió euró volt.
A repülőtér-üzemeltető 2023-ban összesen 77 millió euró (megközelítőleg 30 milliárd forint) értékben hajtott végre kapacitásbővítő és infrastrukturális fejlesztéseket, és ezzel a 2019 év elején elkezdett nagyszabású fejlesztéssorozatban megvalósított beruházások mértéke 2023 év végére a 130 milliárd forintot is meghaladta.
A tavalyi évben a Budapest Airport mindemellett sikeresen megújította lejáró banki hiteleit, mellyel legalább újabb 7 évvel meghosszabbította a pénzügyi stabilitás egyik fontos pillérét, és így a repülőtér fejlődése a jövőben is stabil pénzügyi lábakon áll - fogalmazott a cég a közleményében.
Ezek az eredmények, továbbá a 2019-es nyereségből kihagyott osztalékfizetés lehetővé tették, hogy négy nagyon nehéz év után 43 millió euró osztalékfizetésre kerüljön sor a Budapest Airport magyar anyavállalata részére. Az osztalék Magyarországon maradt, a Budapest Airport magyar anyavállalata szintjén a COVID óta felhalmozott veszteségek csökkentése érdekében.