3p

A 2022-es-hez képest ötödével több bevétel és immár 74 millió euró nyereség lett a tavalyi mérleg.

A Budapest Airport felelős gazdálkodásának és a társaság koronavírus-járványból való kilábalásáért tett intenzív erőfeszítéseinek köszönhetően a repülőtér-üzemeltető a COVID utáni második nyereséges évét zárta tavaly. A társaság a 2023-as évet 337,8 millió euró nettó árbevétel mellett nettó 74 millió euró nyereséggel zárta, és a COVID alatt felhalmozott veszteségét az elmúlt két év alatt 47 millió euróra csökkentette.

Az árcédulán biztosan néhány százmilliárd forinttal több áll majd, mint eredetileg akarta a kormány, de ez csak később derül ki
Az árcédulán biztosan néhány százmilliárd forinttal több áll majd, mint eredetileg akarta a kormány, de ez csak később derül ki
Fotó: Budapest Airport

A javuló utas- és áruforgalmi adatoknak köszönhetően a pénzügyi eredmények alapján most már egyértelműen kijelenthető, hogy a Budapest Airport 4 év után leküzdötte a koronavírus-járvány okozta súlyos nehézségeket. 2020 és 2021, két nagyon nehéz év után a társaság már 2022-ben elindult a kilábalás útján, azonban a veszteségekből csak részben sikerült lefaragnia. 

Tavaly az utasforgalom túlszárnyalta az előzetes várakozásokat, 14,7 millió utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ami a járvány előtti utasforgalom 91 százaléknának visszaépülését jelenti. A légiáru mennyisége soha nem látott rekordot döntött, a BUD Cargo City több mint 200 000 tonna árut kezelt. A vállalat előzetes prognózisai alapján 2024-ben a budapesti repülőtéren megforduló utasok száma meg fogja haladni a rekordévnek számító 2019-es adatokat és megközelíti majd a 17 milliót, a cargo volumen pedig egy újabb mérföldkövet, a 240 000 tonnát is elérheti.

Mindezek az eredmények a vállalat 2023-as pénzügyi mutatóin is tetten érhetők: a Budapest Airport a tavalyi évet 2022-höz képest 20 százalékkal nagyobb, 337,8 millió euró nettó árbevétellel zárta. Az adózott eredmény 74 millió euró volt.

A repülőtér-üzemeltető 2023-ban összesen 77 millió euró (megközelítőleg 30 milliárd forint) értékben hajtott végre kapacitásbővítő és infrastrukturális fejlesztéseket, és ezzel a 2019 év elején elkezdett nagyszabású fejlesztéssorozatban megvalósított beruházások mértéke 2023 év végére a 130 milliárd forintot is meghaladta.

A tavalyi évben a Budapest Airport mindemellett sikeresen megújította lejáró banki hiteleit, mellyel legalább újabb 7 évvel meghosszabbította a pénzügyi stabilitás egyik fontos pillérét, és így a repülőtér fejlődése a jövőben is stabil pénzügyi lábakon áll - fogalmazott a cég a közleményében.

Ezek az eredmények, továbbá a 2019-es nyereségből kihagyott osztalékfizetés lehetővé tették, hogy négy nagyon nehéz év után 43 millió euró osztalékfizetésre kerüljön sor a Budapest Airport magyar anyavállalata részére. Az osztalék Magyarországon maradt, a Budapest Airport magyar anyavállalata szintjén a COVID óta felhalmozott veszteségek csökkentése érdekében.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!