3p

Megtévesztette a fogyasztókat a telemarketinges cég, 113 millió forintra bírságolta a GVH.

A Gazdasági Versenyhivatal feltárta, hogy a Telemarketing International Kft. és osztrák anyacége, a Mediashop GmbH négy termék esetében megtévesztő kommunikációt folytattak. A GVH Versenytanácsa a két vállalkozással szemben összesen 113 millió forint bírságot szabott ki. A vállalkozások ezen felül utólagos megfelelési intézkedéseket és egyes érintett fogyasztók irányába teljesítendő jóvátételt is vállaltak, mely vállalásokat a GVH kötelezően előírta számukra.

A Gazdasági Versenyhivatal azzal a gyanúval indította meg 2021 év végén a versenyfelügyeleti eljárást, hogy a Telemarketing International Kft. (a Mediashop weboldal üzemeltetője) és osztrák anyacége, a Mediashop GmbH tisztességtelenül reklámozták elektromos gyomirtó készüléküket országos televíziócsatornákon, valamint direkt marketing eszközökkel.

A vizsgálat során a GVH több termék (Hammersmith Bionic Burner, Hammersmith Bionic Trimmer, MicroTouch Solo, Harry Blackstone AirBlade) esetében is megtévesztő kommunikációs gyakorlatokat tárt fel. A vállalkozások többek között azt a látszatott keltették, hogy a termékek árából adott kedvezmény csak korlátozott ideig elérhető, megtévesztően kommunikáltak a versenytársakhoz képesti árelőnyről, az egyes tartozékok „ajándék” jellegéről, valamint egyes termékek funkcionális tulajdonságairól is.

A nemzeti versenyhatóság fokozott óvatosságra inti a fogyasztókat az akciósként hirdetett termékek kapcsán. Fotó: Privátbankár
A nemzeti versenyhatóság fokozott óvatosságra inti a fogyasztókat az akciósként hirdetett termékek kapcsán. Fotó: Privátbankár

Az eljárás alá vont vállalkozások a vizsgálat soron érdemi együttműködést tanúsítottak, a jogsértéseket elismerték, és a vizsgált gyakorlatokkal még az eljárás alatt felhagytak. A vállalkozások emellett részletes és összetett utólagos megfelelési intézkedéseket ajánlottak fel, továbbá egy termék (Hammersmith Bionic Burner) esetében lehetővé tették, hogy minden fogyasztó számára, akik megvásárolták annak kiegészítő termékét, a megvásárolt kiegészítőt – az eljárás alá vontak költségén – visszaküldje, a teljes vételár visszatérítése mellett.

A GVH Versenytanácsa az együttműködést és az önkéntes vállalásokat is figyelembe véve a két vállalkozásra összesen 113 millió forint bírságot szabott ki, a vállalások teljesítését pedig kötelezően előírta. A kötelezően előírt utólagos megfelelési erőfeszítések teljesítését a GVH nyomon követi.

Az ügy kapcsán a Gazdasági Versenyhivatal ismételten felhívja a fogyasztók figyelmét – az ünnepi időszakban fokozottan is jellemző – akciósként kommunikált árak lehetséges megtévesztő mivoltára. Fontos, hogy a vásárlók mindig legyenek óvatosak az őket azonnali döntéshozatalra késztető hirdetések, illetve a megvásárolt termékhez kapcsolódó „ajándékot” tartalmazó ajánlatok esetén.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!