3p

Az életben számtalan olyan esemény van, amelyre nem számítunk. Nincsen ez másként akkor sem, amikor nagyon várunk egy utazást, de törlik a járatunkat, vagy ne adj Isten lekéssük azt. Ilyenkor fújhatjuk az egész szervezést, kezdve a reptéri parkoló foglalásától egészen a szálláselőlegig. 

Reptéri parkolás és más előkészületek

Mindannyian pontosan tudjuk, hogy egy utazás megszervezése mennyi munkával jár. A rengeteg teendőn túl még nem is beszéltünk arról, hogy milyen nehéz a szabadság kivétele és összeegyeztetése a többi kollégával, illetve maga a reptérre való kijutás lebonyolítása. Sokan szeretik már jó előre lefoglalni a Reptéri Parkoló Centrum reptéri parkolás lehetőségét, hogy biztos helye legyen a kocsinak az utazás ideje alatt.

Az utazást illetően előfordulhatnak olyan nem várt események, mint például az, amikor minden igyekezetünk ellenére lekéssük a járatunkat. Ebben az esetben sajnos senki és semmi nem fog tudni kárpótolni minket, magunkra maradunk a bosszúságunkkal és csak abban bízhatunk, hogy egy következő gépre még fel tudunk szállni, és a jegy ára nem a csillagos eget karcolja majd.

Mi történik akkor, ha törlik a járatunkat?

Abban az esetben, ha nem önhibánkból nem jutunk el a célállomásra, bizony van mód a kártérítés igénylésére. A jelenleg hatályos jogszabályok értelmében abban az esetben, ha járattörlés, nagymértékű késés vagy túlfoglalás történt, a légitársaság kötelessége, hogy visszatérítse a repülőjegy vételárát; illetve valamilyen módon el is juttathat minket a kiszemelt helyre. Ahhoz, hogy ez megvalósuljon, alapvető feltétel, hogy a kiindulási repülőtér az Európai Unió területén belül legyen, de akár svájci, norvég vagy izlandi légitársasággal is érkezhetünk erre a területre. Tehát nem feltétel, hogy Magyarországról induljon a járatunk, ha éppen Olaszországból vagy Görögországból érkezünk hazánkba, a kártérítéshez vagy a kompenzációhoz akkor is jogunk van. Legyünk tehát mindig résen és tájékozódjunk a lehetőségekről!

A nem várt eseményekkel kapcsolatban más a helyzet

Olyan esetben nem jár semmilyen kiegyenlítés, ha nem várt események miatt nem tud a légitársaság járatot indítani. Ilyen lehet a rossz időjárás, a sztrájk vagy egy esetleges baleset is. Ha az induló járatunk törléséről időben tájékoztatást kapunk, vagy elérhető a helyettesítő járat, szintén nem számolhatunk kompenzációval. Ugyanakkor számonkérhetjük a szolgáltatót, hiszen a rendkívüli eseményekről tájékoztatnia kell minket és segítséget kell nyújtania az utasoknak.

Nincs is bosszantóbb annál, mint amikor önhibánkon kívüli okok miatt kell elhalasztanunk egy utazást. A kukába dobhatjuk a rengeteg tervezéssel töltött időt, és még a szabadságunkat is vissza kell mondanunk. A szállás értesítésén túl a reptéri parkoló lemondására is oda kell figyelnünk, amelyet szerencsére általában rugalmasan kezelnek. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!