A hvg.hu cikke szerint az előkészítés alatt álló, az úszótalpas légi járművek (hidroplánok) működéséhez szükséges, eddig hiányzó jogszabályt egy konkrét géptípusra írták. Ilyen típusú géppel viszont csak a közelmúltban regionális járatokkal is piacra lépett Aeroexpress légitársaság rendelkezik.
Az elfogadásra váró, "a légiközlekedéshez kapcsolódó és jogharmonizációs célú egyes kormányrendeletek módosításáról” című jogszabályban egy gyártó egyetlen típusát nevesíti a jogalkotó, mint a kijelölhető leszállóhelyeket paramétereit megszabó géptípust, ez pedig a Cessna U206F típusú gépe. Ebből Magyarországon a nyilvántartás szerint két darab van, de közülük csak az egyik, a HA-SEA lajstromjelű gép képes vízre le- és onnan felszállni. E gép üzemeltetője pedig az Aeroexpress Kft.
A hidroplánt a cégcsoport honlapja szerint már a Balatonon és a Dunán is tesztelték, illetve azt is hírül adja a honlap, hogy "újjászületőben a magyar vízirepülés".
A hvg.hu megkérdeezte Somogyi-Tóth Dánielt, az Aeroexpress Zrt. résztulajdonosát az új jogszabályról, aki szerint a "mostani jogszabálytervezet a magyar repülés bármelyik szereplőjének lehetőséget adó, régóta és sokak által várt lépés". Hozzátette, hogy
"valóban egyféle légijármű-típusra vonatkozó pályahossz és merülési adatra hivatkozik a tervezet, mivel egyelőre egyetlen kétéltű repülőgéppel történtek a magyar hatóságok által is vizsgált tesztrepülések, de ha majd újabb típus kerül az országba, gondolom, hogy ki fog egészülni a táblázat."
A beszélgetésből az is kiderült, nyárra remélik az ilyen repülések elindítását, de menetrendszerű hidroplánjáratok indításáról egyelőre nincs szó.