A párizsi székhelyű IEA éves Tracking Clean Energy Progress (TCEP) jelentése szerint az elektromos járművek globális értékesítése 2021-ben megkétszereződött, az összes eladott jármű 9 százaléka tartozott már ebbe a kategóriába. Idén az eladások várhatóan új csúcsot érnek el, a teljes személygépkocsi-eladások 13 százalékát teszik ki.
Az IEA korábban arról számolt be, hogy 2021-ben 6,6 millió elektromos járművet értékesítettek világszerte. Tavaly az elektromos autók eladásnövekedésének mintegy 50 százaléka esett Kínára. Az idei első három hónapban már 2 millió elektromos járművet adtak el, 75 százalékkal többet a tavalyi első negyedévhez képest. A március végével záródott három hónapban az elektromos járművek eladása Kínában több mint kétszeresére nőtt, míg az Egyesült Államokban ez az arány 60 százalék, Európában 25 százalék volt.
A hétfőn ismertetett jelentésében az ügynökség ugyanakkor megjegyezte, hogy az elektromos járművek értékesítésének alakulása "még nem globális jelenség." A fejlődő országokban az eladások lassúak a növekvő beszerzési költségek és az elektromos járművek töltéséhez szükséges infrastruktúra hiánya miatt.
Az IEA május végén három forgatókönyvet vázolt fel az elektromos közlekedési ágazat fejlődése kapcsán. A már meghozott intézkedések alapján 2030-ra 200 millió elektromos jármű lesz a világon, részesedésük a teljes autóeladásból eléri majd a 20 százalékot. A meghirdetett tervek megvalósulása esetén 2030-ra az elektromos autók száma eléri a 270 milliót, a teljes autóeladáson belül a részesedésük 33 százalék lesz. A legderűlátóbb forgatókönyv szerint, amelynek az alapja a szén-dioxid-semlegességet célzó terv megvalósulása, 2030-ra körülbelül 350 millió elektromos autó lesz a világon, arányuk az összes autóeladáson belül eléri a 60 százalékot.