3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A világ legnagyobb video-streaming oldala újabb fizetős szolgáltatást indít, ezúttal zenei tematikában.

Úgy tűnik, pozitív a felhasználók hozzáállása a YouTube reklámmentes szolgáltatásaihoz, erre utalhat, hogy újabb ilyen csatornát indít hamarosan a vállalat. Mint azt a neve is sugallja a YouTube Music zenei tematikájú lesz. Nagyon leegyszerűsítve a felhasználók havi 10 dollárért (pontosabban 9,99-ért) egyrészt reklámmentes környezetben fogyaszthatják majd a zenei tartalmakat, másrészt olyan exkluzív videókat is megnézhetnek, amit a normál felhasználók nem érnek el. A YouTube Music május 22-től él majd.

Extra szolgáltatás lesz az is, hogy a felhasználók korábbi videó megtekintései alapján személyre szabott lejátszási listákat ajánlanak. Ezek ugyanakkor nem csak az előzményekből állnak össze, hanem a korábban hallgatott zenék, és más, hasonló ízlésű felhasználók playlistjeit és felhasználói történetének kombinációjaként alkotja a YouTube algoritmusa.

A technológiai óriás a YouTube Red néven futó szolgáltatását is módosítja. A video-streaming cég gyakorlatilag leváltja a 2016-ban indított fizetős szolgáltatást az új YouTube Premium névre hallgatóra. Ezért havi 12 dollárt kérnek, és aki ezt igénybe veszi, az egyben a most induló YouTube Music szolgáltatásra is jogosult lesz. Ezen felül megnézheti az eddig a Red alatt futó exkluzív tartalmakat, illetve a video-streaming vállalat sajátgyártású műsorait.


A YouTube ebben egyébként a szakértők szerint kissé kényelmes, amire persze lehet azt mondani, hogy elképesztő mennyiségű a felhasználók által gyártott tartalom, így kevésbé vannak rákényszerítve erre a bevételre. Ha azonban szeretnék növelni az előfizetői bázisukat, a mostaninál több és jobb tartalmat kellene gyártaniuk. A Netflix vagy éppen a tartalomra dollármilliárdokat tartalomra fordító Amazon, amely a Prime nevű szolgáltatás keretében teszi elérhetővé ezeket, messze a Google videós cége előtt jár, de a platformok összemosódásával az HBO Go is fontos szereplője lett a szegmensnek. 

Persze időről időre felröppennek olyan pletykák, hogy a YouTube is hamarosan begyújtja a rakétákat, és a sajátgyártású műsorok mellett a legnézettebb sport tartalmak, így az NFL mérkőzési, vagy éppen az angol bajnokság a Premier League találkozói is követhetők lesznek legális streamen.

Egyelőre viszont inkább úgy tűnik, a Google, akár a keresőben, akár a YouTube-on abból tesz szert komoly bevételre, hogy a reklámáradatot kikapcsolhatóvá teszi a felhasználók számára. A fizetés ellenében történő reklámcsökkentést egyébként már négy éve elindította a vállalat, akkor a keresőmotor esetén kínálták a Contributor névre hallgató opciót, ez havi néhány dollárért drasztikusan kevesebb hirdetést tolt a felhasználók keresési találatai közé. Ahogy fent jeleztük, bő két éve indult a YouTube Red. Érdekesség egyébként, hogy ez idő alatt Magyarországra egyik szolgáltatást sem vezette be a társaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!