Úgy tűnik, pozitív a felhasználók hozzáállása a YouTube reklámmentes szolgáltatásaihoz, erre utalhat, hogy újabb ilyen csatornát indít hamarosan a vállalat. Mint azt a neve is sugallja a YouTube Music zenei tematikájú lesz. Nagyon leegyszerűsítve a felhasználók havi 10 dollárért (pontosabban 9,99-ért) egyrészt reklámmentes környezetben fogyaszthatják majd a zenei tartalmakat, másrészt olyan exkluzív videókat is megnézhetnek, amit a normál felhasználók nem érnek el. A YouTube Music május 22-től él majd.
Extra szolgáltatás lesz az is, hogy a felhasználók korábbi videó megtekintései alapján személyre szabott lejátszási listákat ajánlanak. Ezek ugyanakkor nem csak az előzményekből állnak össze, hanem a korábban hallgatott zenék, és más, hasonló ízlésű felhasználók playlistjeit és felhasználói történetének kombinációjaként alkotja a YouTube algoritmusa.
A technológiai óriás a YouTube Red néven futó szolgáltatását is módosítja. A video-streaming cég gyakorlatilag leváltja a 2016-ban indított fizetős szolgáltatást az új YouTube Premium névre hallgatóra. Ezért havi 12 dollárt kérnek, és aki ezt igénybe veszi, az egyben a most induló YouTube Music szolgáltatásra is jogosult lesz. Ezen felül megnézheti az eddig a Red alatt futó exkluzív tartalmakat, illetve a video-streaming vállalat sajátgyártású műsorait.
A YouTube ebben egyébként a szakértők szerint kissé kényelmes, amire persze lehet azt mondani, hogy elképesztő mennyiségű a felhasználók által gyártott tartalom, így kevésbé vannak rákényszerítve erre a bevételre. Ha azonban szeretnék növelni az előfizetői bázisukat, a mostaninál több és jobb tartalmat kellene gyártaniuk. A Netflix vagy éppen a tartalomra dollármilliárdokat tartalomra fordító Amazon, amely a Prime nevű szolgáltatás keretében teszi elérhetővé ezeket, messze a Google videós cége előtt jár, de a platformok összemosódásával az HBO Go is fontos szereplője lett a szegmensnek.
Persze időről időre felröppennek olyan pletykák, hogy a YouTube is hamarosan begyújtja a rakétákat, és a sajátgyártású műsorok mellett a legnézettebb sport tartalmak, így az NFL mérkőzési, vagy éppen az angol bajnokság a Premier League találkozói is követhetők lesznek legális streamen.
Egyelőre viszont inkább úgy tűnik, a Google, akár a keresőben, akár a YouTube-on abból tesz szert komoly bevételre, hogy a reklámáradatot kikapcsolhatóvá teszi a felhasználók számára. A fizetés ellenében történő reklámcsökkentést egyébként már négy éve elindította a vállalat, akkor a keresőmotor esetén kínálták a Contributor névre hallgató opciót, ez havi néhány dollárért drasztikusan kevesebb hirdetést tolt a felhasználók keresési találatai közé. Ahogy fent jeleztük, bő két éve indult a YouTube Red. Érdekesség egyébként, hogy ez idő alatt Magyarországra egyik szolgáltatást sem vezette be a társaság.